• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۱
  • شناسه خبر: 13377

در پی شیوع کرونا؛پژوهشگر اردبیلی سیستم ضدعفونی کننده خودپرداز اختراع کرد

پیام ملّت– در هیاهوی شیوع کرونا، جوان اردبیلی موفق شد دستگاه ضدعفونی کننده خودپردازهای بانکی را اختراع کند. به گزارش “پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت” وبه نقل از مهر، در هیاهوی ویروس کرونا زهرا فتحی اصل، پ ...

پیام ملّت– در هیاهوی شیوع کرونا، جوان اردبیلی موفق شد دستگاه ضدعفونی کننده خودپردازهای بانکی را اختراع کند.

به گزارش “پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت” وبه نقل از مهر، در هیاهوی ویروس کرونا زهرا فتحی اصل، پژوهشگر اردبیلی با اتکا به توان و ظرفیت داخلی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا اقدام به ساخت و طراحی سیستم ضدعفونی دستگاه خود پرداز بانک کرد.

طراح سیستم ضدعفونی دستگاه خودپرداز بانک در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا این سیستم به صورت ۲۴ ساعته اتوماتیک وار و بدون دخالت دست و نیروی انسانی همواره اقدام به ضدعفونی می‌کند.

زهرا فتحی اصل ادامه داد: این سیستم جاگیر نبوده و امکان سرقت آن نیز وجود ندارد و مواد استفاده شده در این دستگاه زیرساخت آب داشته و آتش زا نبوده و هیچ آسیبی به مانیتور و دیگر بخش‌های دستگاه خود پرداز وارد نمی‌سازد.

وی ادامه داد: این دستگاه ضدعفونی در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و دیگر ویروس‌های واگیردار مؤثر است.

به گفته فتحی اصل دستگاه سیستم ضدعفونی کننده خود پرداز بانک مورد تأیید و اخذ مجوز از دستگاه‌های مربوطه شده و قرار است به زودی رونمایی و در خود پرداز بانک‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به اینکه یکی از راه‌های ویروس کرونا ازطریق خود پردازها ی بانک است نصب این سیستم در دستگاه خود پرداز انتقال ویروس را به صفر می‌رساند.

لازم به ذکر است این پژوهشگر اردبیلی که درپروژه های ساخت دارو نیز فعالیت می‌کند به خاطر حس دلسوزی وهمدردی دراین شرایط سخت مردم این فعالیت را فعلاً متوقف کرده واقدام به طراحی این سیستم کرده تا بتواند گامی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست