• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۴
  • شناسه خبر: 13440

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان:امکان آزمایش کووید ۱۹ حیوانات در استان وجود ندارد

پبام ملّت-معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر امکان آزمایش بیماری کرونا کووید ۱۹ در میان حیوانات در سطح استان مهیا نیست. مجید اسکندر پور در گفت و گو با خبرنگار ” پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملت&# ...

پبام ملّت-معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر امکان آزمایش بیماری کرونا کووید ۱۹ در میان حیوانات در سطح استان مهیا نیست.

مجید اسکندر پور در گفت و گو با خبرنگار ” پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملت” اظهار کرد: آزمایش تشخیص بیماری کرونا کویید ۱۹ در میان حیوانات در سطح کشور وجود دارد اما این در حالی است که تاکنون شرایط اجرای این اقدام در استان فراهم نشده است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان بیماری های عفونی و سازمانهای بین المللی بهداشتی در زمینه حیوانات اعتقاد دارند هیچ مدرکی در این مرحله از زمان وجود ندارد که نشان دهد حیوانات اهلی می توانند کووید ۱۹ را به حیوانات دیگر یا انسان منتقل کنند، تصریح کرد: با این حال حیوانات می توانند بیماری های دیگری را به مردم منتقل کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه حیوانات می توانند بیماری های دیگری را به انسان ها انتقال دهند تاکید کرد: ضروری است که انسان ها همیشه قبل و بعد از تماس با حیوانات دستان خود را کاملاً بشویند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هنگ کنگ، کالج پزشکی دامپزشکی و علوم زندگی از دانشگاه شهر هنگ کنگ و سازمان جهانی بهداشت حیوانات معتقدند سگ خانگی ممکن است از نظر ویروس سطح پایینی از آلودگی را داشته باشد، افزود: این در حالی است که مراجع ذیصلاح هنگ‌کنگ اظهار کردند که ممکن است یک مورد انتقال انسان به حیوانات باشد اما این هنوز حدس و گمان است و آزمایش های بیشتری جهت اطمینان خاطر انجام خواهد پذیرفت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست