• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۴
  • شناسه خبر: 13430

کرونا ویروس تصادفات در جاده های زنجان را کاهش داد

پیام ملّت– طی سال های گذشته در ایامی که تعطیلات نوروزی آغاز می شد مردم بار سفر می بستند و راهی مسافرت می شدند و در این مسیر نیز متاسفانه عده زیادی از هموطنان نیز با تصادفاتی که رخ می داد یا دچار خسارت شدید شده و گا ...

پیام ملّت– طی سال های گذشته در ایامی که تعطیلات نوروزی آغاز می شد مردم بار سفر می بستند و راهی مسافرت می شدند و در این مسیر نیز متاسفانه عده زیادی از هموطنان نیز با تصادفاتی که رخ می داد یا دچار خسارت شدید شده و گاها به کام مرگ کشیده می شدند اما امسال کرونا ویروس تا حد زیادی این مسافرت ها را محدود کرد و تصادفات را نیز کاهش داد.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» هر چه سفر بیشتر باشد هم شیوع بیماری افزایش پیدا می‌کند و هم تعداد تصادفات بیشتر خواهد شد.

اما همین شیوع کرونا باعث کاهش سفر شد و در نتیجه کاهش سفر باعث کاهش تردد، تصادفات و تلفات در استان شد، زیرا در سال گذشته در روز های ابتدایی سال با آغاز تعطیلات و شروع مسافرت ها شاهد تصادفات مرگبار در سطح جاده های استان بودیم که امسال این ویروس با در خانه ماندن مردم میزان تصادفات و مرگ و میر جاده ای را کاهش داد هر چند که خود با سرعت بالا در حال شیوع در سطح استان است.

در این ارتباط و تاثیر کرونا بر کاهش تردد ها رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: میزان ترددها در تعطیلات نوروزی امسال ۶۰ درصد کاهش داشته است و به دلیل کاهش حجم ترددها میزان تصادفات نیز کاهش یافته است.

مظفری خاطر نشان کرد: میزان تصادفات در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته که تصادفاتی که در این ایام رخ داده بیشتر خسارتی بوده است.

مدیر کل راهداری استان زنجان نیز با بیان اینکه خانه بهترین جا برای داشتن زندگی سالم و امن است گفته است: از مردم درخواست می‌کنیم در خانه بمانند و سفر نکنند.

وی با بیان اینکه با پویش در خانه ماندن، امسال از ۲۵ اسفند سال گذشته تا اول فروردین ۳۶۲ هزار خودرو از جاده‌های استان تردد کرده اند، یاد آور شده است: طی سال گذشته در همین بازه زمانی بیش از سه میلیون و ۵۵۰ هزار خودرو در جاده‌های استان تردد کرده بودند که در سالجاری تردد در جاده‌های استان کاهش چشمگیری دارد.

علی اکبری خاطر نشان کرد: با همکاری خوب مردم و با در خانه ماندن، سفرها در استان به صورت محسوسی کاهش یافته، تصادفات را نیز کم تر شده است./ ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست