• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۶
  • شناسه خبر: 13472

سود اندک عده ای نباید سلامت عموم مردم را با مخاطره مواجه کند/تعطیلی صنوف تا ۱۵ فروردین ماه در زنجان

پیام ملّت– صنوف استان زنجان به جز واحد های تامین کننده اقلام غذایی و بهداشتی تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل شد تا درآمد زایی عده ای اندک سلامتی عموم مردم را با مخاطره مواجه نکند. به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» ب ...

پیام ملّت– صنوف استان زنجان به جز واحد های تامین کننده اقلام غذایی و بهداشتی تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل شد تا درآمد زایی عده ای اندک سلامتی عموم مردم را با مخاطره مواجه نکند.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با این که قرار بود با همکاری اداره صمت، اماکن عمومی، اتاق اصناف با ظرفیت های قانونی موجود برخورد های لازم با متخلفین اصناف انجام گیرد اما عده ای همچنان بی توجه اند و کسب درامد خصوصی را به سلامتی عموم مردم ترجیح داده اند.

بنا به تصمیمات اتخاذ شده قرار بود جهت کاهش شیوع ویروس کرونا از روز ۲۵ اسفند ماه صنوفی که رعایت نکرده و اقدام به گشایش واحد های خود در سطح استان کرده اند برخورد های قانونی صورت گیرد اما برخی ها بی توجه به تمام هشدار ها اقدام به تعطیلی مغازه ها نکردند و شاید یکی از دلایلی که موجب شد شیب مبتلایان به کرونا ویروس در این استان همچنان تند باشد همین تجمعات مردم در روز هایی کرونایی برای خرید در ایام اخر سال بوده است.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» ناصر فغفوری با بیان این که تا ۱۵ فروردین ماه کلیه صنوف در سطح استان زنجان و کسبه بازار تعطیل خواهند بود گفت: برخی از اصناف در این تصمیم گیری استثنا خواهند بود.

وی افزود: نانوایان، میوه فروشان، خوار وبار فروشان، فروشگاه ها و سوپر مارکت هایی که نسبت به ارائه صرفا مایحتاج عمومی و ارزاق عمومی مردم در ارتباط هستند با رعایت ضوابط بهداشتی باز خواهند بود و ارائه خدمت خواهند کرد.

مدیر سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: مصوبه به تمام صنوف و معتمدین بازار ابلاغ شده است و تحت هیچ عنوان قابل قبول نیست که کسبه ای به بهانه های مختلف سلامت مردم را در خطر قرار دهد.

وی با بیان این که شیب شیوع کرونا ویروس در استان زنجان ممکن است نگران کننده باشد خاطر نشان کرد: جامعه و مردم استان به جد از مسئولین استان درخواست رسیدگی به موضوع تعطیلی صنوف را داشته اند.

این مقام مسئول با تاکید بر این که قطعا با صنوف متخلف برخورد بسیار جدی صورت می گیرد یاد آورد شد: هماهنگی های لازم صورت گرفته تا صنوفی که مصوبه حاضر را رعایت نکنند باید جواب مراجع ذی صلاح در رابطه با مخاطره انداختن سلامتی مردم را داشته باشند.

فرماندار زنجان نیز گفت: با وجود درخواست دانشگاه علوم پزشکی برای تعطیلی صنوف و مراکز تجاری و خرید در شهر زنجان از چند روز مانده به عید نوروز و ابلاغ این موضوع به اتاق اصناف، متاسفانه عده ای همراهی لازم را نداشتند ولی شمار قابل توجهی نیز با چشم پوشی از منافع کوتاه مدت اقتصادی، سلامت جامعه را ترجیح دادند و با تعطیل کردن واحدهای خود در مهار بیماری کرونا همراهی دارند.

 وی به تبعات اقتصای و اجتماعی ناشی از گسترش ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تحت الشعاع قرار گرفتن آیین ها و جشن های مرتبط با عید باستانی نوروز و به تعویق افتادن برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از جمله این پیامدها است.

اما با تمام آن چه که قبلا به صنوف تذکر داده شده است و بی توجهی این افراد را در پی داشته است، مردم همچنان امیدوارند تا با صنوفی که به قوانین مذکور بی توجه اند برخورد های لازم توسط مراجع مربوطه صورت گیرد تا سلامتی مردم استان فدای سود عده ای اندک نشود./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست