• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۶
  • شناسه خبر: 13528

مهم ترین مسئله جدی گرفتن کرونا است نه ترسیدن از آن/افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در زنجان به ۴۵۰ نفر

پیام ملّت– معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان زنجان یک هزار و ۳۱۸ مراجعه که دارای علامت این بیماری بوده اند در مراکز درمانی استان حضور یافته اند که ۴۵۰ نفر ابتلای قطعی به کو ...

پیام ملّت– معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان زنجان یک هزار و ۳۱۸ مراجعه که دارای علامت این بیماری بوده اند در مراکز درمانی استان حضور یافته اند که ۴۵۰ نفر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ تشخیص داده شده اند.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی رضا آرمانی کیان در گفت و گوی تلوزیونی با اشاره به این که از زمان شیوع ویروس کرونا در استان زنجان یک هزار و ۳۱۸ مراجعه که دارای علامت این بیماری بوده اند در مراکز درمانی استان حضور یافته اند گفت: تا ظهر پنجم فروردین ماه ۴۵۰ نفر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان شناسایی شده اند که و ۳۷۳ نفر از آن ها در بیمارستان های استان بستری شده اند.

آرمانی کیان با اشاره به این که از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان ۲۸۳ نفر با حال عمومی مناسب ترخیص شده اند اظهار داشت: آمار فوتی های بیماران کرونایی در استان حدود ۲ درصد مواردی است که علائم بالینی داشته اند.

وی با بیان این که شیب ابتلا به این بیماری در استان صعودی است گفت: باید مراقبت های لازم صورت گیرد تا وارد پیک جدی ابتلا به کرونا ویروس در زنجان نشویم اما برای این امر تمهیداتی نیز در سطح استان زنجان اندیشیده شده است و هدف این است تا از یک بحران و اپیدمی پیشگیری کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطر نشان کرد: قطعا مردم اصلی ترین گروهی هستند که می توانند به کادر درمان، خودشان و حتی تمامی افراد جامعه کمک رسان باشند و تاکید بر این است در خانه ماندن را جدی بگیرند و تا نهایت این موضوع را انجام دهند جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند.

آرمانی کیان با ابراز خرسندی از این موضوع که ارقام مرگ و میر در استان بالا نیست و مسیری که در ارتباط با بهبود یافتگان وجود دارد نشان دهنده این است که ماندگاری بیماران کرونایی در بیمارستان بالا است گفت: میانگین ماندگاری بیماران کرونایی در بیمارستان در حدود دو هفته است.

وی با تاکید بر این که از مردم خواهش و تقاضا داریم که در خانه بمانند عنوان کرد: این بیماری فراگیر جهانی است و مردم باید سه اصل و توصیه را همواره مد نظر قرار دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان این که کنترل ترس و اضطراب در مواجه شدن با این بیماری بسیار موثر است عنوان کرد: مهم ترین مسئله جدی گرفتن بیماری است نه ترسیدن از بیماری.

این مقام مسئول با اشاره به این که پیشگیری از شایعه ها بسیار مهم است افزود: نباید شهروندان به فضایی که شایعه سازی با این بیماری صورت می گیرد ورود یابند زیرا با اخبار نادرست موجب ایجاد استرس و تنش میان مردم می شوند و بهتر است اخبار درست و صحیح از طریق کانال های وزارت بهداشت، علوم پزشکی، رسانه های معتبر و مسیر های دیگر از جمله شماره ۳۳۰۱۹۰ در استان و یا سامانه ۴۰۳۰ پیگیر اخبار باشند./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست