• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۹
  • شناسه خبر: 13568

حوزه فرهنگی مکمل حوزه های اقتصادی و بسترساز جهش تولید هستند/جهش تولید با ابزار آموزش و پرورش

پیام ملّت– معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در تحقق شعار جهش تولید در کنار الزامات و پیش نیازهای لازم در حوزه های اقتصادی، یکی از بسترهای لازم حوزه فرهنگی و در صدر آن آموزش و پرورش است. دا ...

پیام ملّت– معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در تحقق شعار جهش تولید در کنار الزامات و پیش نیازهای لازم در حوزه های اقتصادی، یکی از بسترهای لازم حوزه فرهنگی و در صدر آن آموزش و پرورش است.

داود بهرامی در گفت و گو با خبرنگار”پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: حوزه فرهنگی به عنوان مکمل حوزه های اقتصادی و سیاسی می تواند زمینه و بستر لازم را در راستای جهش تولید بیش از پیش تسهیل نماید.

وی با بیان اینکه قطعا آموزش و پرورش به عنوان گسترده ترین و موثرترین نهاد بین حاکمیتی در حوزه فرهنگی در کنار سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی میتواند در تحقق جهش تولید مثمر ثمر واقع شود، تاکید کرد: آموزش و پرورش با تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی در سطح مدارس، دانش آموزان و اولیا دانش آموزان می تواند نگرش و رویکرد مثبت نسبت به حمایت از تولید داخلی و خرید کالای ایرانی ایجاد کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با ایجاد نگرش مثبت مذکور در سطح جامعه می تواند نقش منحصر به فردی در ارتقای تولید و جهش تولید در سالی که به این نام از سوی مقام معظم رهبری مزین گردیده است، داشته باشد، افزود: آموزش و پرورش ظرفیت بسیار خوبی برای این منظور خواهد بود.

بهرامی با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای ظرفیت نیروی انسانی و نیروهای تلاشگر در ایجاد و تقویت این باور ملی در جهت حمایت از اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: از سوی دیگر در اختیار داشتن نسل جوان، نوجوان و کودکان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم در سطح مدارس برای عملیاتی کردن این شعار از مهمترین ظرفیت های لازم در حوزه آموزش و پرورش محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بایستی مورد توجه همه برنامه ریزان و متوليان امر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که طبیعتا همه ارگان ها و نهادهای اجرایی، فرهنگی و به خصوص صنعتی کشور خود را ملزم به رعایت شعار سال و عملی کردن این اهداف در برنامه های خود می دانند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه فرهنگی است، تصریح کرد: آموزش و پرورش تا جایی که امکان عملی سازی و فراهم کردن بسترهای فرهنگی و تبلیغی برای این امر وجود داشته باشد در جهت عملیاتی ساختن این شعار در سطح جامعه تلاش خواهد کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست