• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۹
  • شناسه خبر: 13573

روز طبیعت هیچ شخصی اجازه اتراق در پارک ورودی شهر نیک پی را ندارد/ معابر روستاهای بخش زنجانرود به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی می شوند

پیام ملّت– بخشدار زنجانرود گفت: معابر و نقاط پرتردد روستاهای زنجانرود از زمان شیوع کرونا ویروس به طور مکرر توسط دهیاران مورد ضد عفونی و گندزدایی قرار می گیرد و این امر همچنان طبق برنامه و روال خاصی تا ریشه کنی بیما ...

پیام ملّت– بخشدار زنجانرود گفت: معابر و نقاط پرتردد روستاهای زنجانرود از زمان شیوع کرونا ویروس به طور مکرر توسط دهیاران مورد ضد عفونی و گندزدایی قرار می گیرد و این امر همچنان طبق برنامه و روال خاصی تا ریشه کنی بیماری ادامه دار است از سویی دیگر برابر قوانین موجود در روز طبیعت نیز اجازه اتراق در پارک ورودی شهر نیک پی به هیچ کس داده نخواهد شد.

حسین ولی بیگلوئی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با بیان این که طبق اعلام انجام گرفته پارک ها و بوستان ها در سطح استان در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه باید تعطیل باشند گفت: در همین راستا با شهرداری شهر نیک پی نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا از اتراق افراد در پارک ورودی این شهر ممانعت به عمل آید.

ولی بیگلوئی با اشاره به این که در تمام سطح روستاهای بخش زنجانرود بنر نصب شده و توصیه های بهداشتی لازم از جمله شستن مکرر دست ها، عدم دست دادن و حفظ فاصله ۱ و نیم متری از یکدیگر ارائه شده است افزود: از تمام مهمانانی که قصد ورود به روستاها را داشته اند با کمال احترام درخواست شده تا برای حفظ جان خود و روستائیان از ورود به این مناطق صرف نظر کنند.

وی به بی توجهی مهمانانی که از استان های قم و تهران به برخی از روستاها آمده اند اشاره کرد و اظهار داشت: مراتب به دهیاران و مراکز بهداشتی اعلام شده است و بهورزان نیز به مدت ۱۴ روز افراد مذکور را از لحاظ علائم ویروس کرونا مورد کنترل و قرنطینه قرار داده اند تا ناقل بیماری نباشند و در صورت افراد مبتلا نیز اقدامات لازم جهت پیگیری روند درمان به مراکز درمانی در شهر انجام می گیرد.

بخشدار زنجانرود خاطر نشان کرد: آمار افراد مبتلا به کرونا ویروس در بخش زنجانرود توسط دانشگاه علوم پزشکی ارائه نشده است اما افرادی هستند که قبلا ساکن برخی از روستاهای این منطقه بوده و اصالت زنجانرودی داشته اند در حال حاضر در شهر دیگری سکونت دارند که مبتلا به کووید ۱۹ شده و عده محدودی نیز جان خود را از دست داده اند.

ولی بیگلوئی با بیان این که در حال حاضر عده ای از افراد طی هفته های قبل در برخی از روستاهای زنجانرود ورود یافته اند و راضی به خروج از روستا نمی شوند عنوان کرد: با این وجود در برخی از روستاهای بزرگ همچون مشمپا با کمک اهالی، اعضای شورا و دهیار افراد غیربومی از روستا خارج شده اند و علاوه بر آن در ورودی های روستاهایی مانند قره بوته با کمک هلال احمر چادر هایی برپا شده و شبانه روزی در حال پایش منطقه است تا مانع از ورود خودروهای غیر بومی شود.

وی افزود: در حال حاضر افرادی ساکن شهرهای دیگر هستند اما به دلیل داشتن منزل مسکونی در روستا ها به منطقه ورود یافته اند که موجب شده مردم روستا به شدت از ناقل بودن آن ها در هراس باشند به نحوی که آرامش روانی روستانشینان نیز بر هم خورده است و امیدواریم هر چه سریع تر خروج افراد مهمان از روستاها صورت گیرد و آرامش به میان مردم اهالی برگردد.

وی از عدم ورود روستائیانی که ساکن شهرهای دیگر بوده اند و حتی بعد از مراسم ختم عزیزان خود به روستا وارد نشده اند تشکر و قدردانی کرد و گفت: همواره در بین افرادی که بی توجه به قوانین هستند عده کثیری نیز به تمام هشدار ها پایبند بوده اند و یاریگر مسئولین امر شده اند.

به گفته ولی بیگلوئی ضدعفونی و گندزدایی معابر و نقاط پرتردد روستاهای زنجانرود از زمان شیوع این بیماری در سطح استان به طور مکرر توسط دهیاران انجام می گیرد و این امر همچنان طبق برنامه و روال خاصی تا ریشه کنی بیماری ادامه دار خواهد بود.

بخشدار زنجانرود ضمن تشکر و قدردانی از زحمات قهرمانان مدافعان سلامت پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور و استان گفت: از مردم درخواست داریم تا در تجمعات حضور نیابند و به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

ولی بیگلوئی با بیان این که واحدهای ارائه دهنده قلیان با هماهنگی بهداشت، در سطح روستاها پلمپ گردیده است تصریح کرد: در حال حاضر در بخش زنجانرود از ورود دوره گردها به روستاها در جهت جلوگیری شیوع ویروس کرونا نیز ممانعت بعمل می آید.

وی تاکید کرد: مردم باید مشارکت فعالانه در غربالگری سلامت خود داشته باشند و ضمن همکاری با بهورزان بخش، نسبت به غربالگری خود در سامانه الکترونیکی https://salamat.gov.ir اقدام نمایند و با این عمل نظام سلامت استان و کشور را همراهی کنند تا هر چه سریع تر این ویروس منحسوس از سطح کشور ریشه کن گردد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست