• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۶
  • شناسه خبر: 13745

سپاه همپای مدافعان سلامت در میدان مبارزه با کرونا/ ورود با تمام توان لجستیکی و درمانی

پیام ملّت-بسیج و سپاه پاسداران به‌ عنوان نهادی دلسوز که خود را سپر بلای مردم می‌داند همواره در کنار مردم این مرز و بوم بوده و این همراهی به‌ ویژه در هنگام مصائب و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و غیره برجسته و مشهودتر است ...

پیام ملّت-بسیج و سپاه پاسداران به‌ عنوان نهادی دلسوز که خود را سپر بلای مردم می‌داند همواره در کنار مردم این مرز و بوم بوده و این همراهی به‌ ویژه در هنگام مصائب و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و غیره برجسته و مشهودتر است و در این دوران این نهاد تاثیرگذار در استان زنجان خوش درخشیده است.

به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“محسن سهندی،فرمانده سپاه ناحیه زنجان، در گفتگو با خبرگزاری بسیج؛ با بیان اینکه سپاه ناحیه شهرستان بلافاصله پس از ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح مبنی بر تشکیل ستاد مقابله با کرونا،اقدام  بر تشکیل قرارگاه زیستی بسیج نمود،اظهار کرد:برهمین اساس ۹قرارگاه پدافند زیستی در بسیج شهرستان تشکیل شد که ۶قرارگاه مختص استان و۳قرارگاه روستایی به موازات بخش های مختلف شهرستان تشکیل گردید.

وی با بیان اینکه بسیج بصورت خودجوش برای کمک به سایر دستگاه ها و نهادهایی که نقش اصلی در مقابله با ویروس کرونا را دارند،پای کار آمده است،خاطرنشان کرد:محدوده ماموریت بسیجیان بر اساس جنسیت خواهران و برادران بسیجی مشخص شده است.

سهندی با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند زیستی سپاه ناحیه در ۶ محور عملیاتی علیه کرونا فعالیت میکند،تصریح کرد:۱۵هزار نفر روز در قالب ۱۰۰گروه جهادی از زمان شیوع ویروس کرونا در استان با تمام توان پای کار آمده و اقدام به ضدعفونی معابر و مناطق پرتردد،مجتمع های مسکونی و محیط های بیمارستانی نموده اند.

فرمانده سپاه ناحیه از شناسایی افراد کم بضاعت و کارگران فصلی که با شیوع ویروس کرونا عملا امکان ادامه فعالیت آنها با مشکل مواجه شده است،توسط بسیجیان استان خبر داد و افزود:بیش از ۱۵هزار بسته معیشتی  درخور و شان مردم عزیز تهیه و در بخش های شهری و روستایی استان توزیع شده است.

وی همچنین از تهیه و توزیع ۱۲هزار بسته بهداشتی توسط پایگاه های مقاومت بسیج برادران و خواهران با اولویت مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت:این مهم تا ازبین رفتن کامل ویروس کرونا ادامه دارد.

 سهندی در ادامه  با بیان اینکه بانوان زنجانی از دوران هشت سال دفاع مقدس تا به امروز ثابت کرده اند که پای آرمان‌های امام ، شهدا و ولایت ایستاده‌اند و امروز نیز با تولید روزانه هزاران ماسک، بخش مهمی از نیاز جبهه مقابله با ویروس کرونا را تأمین می‌کنند،بیان داشت:۸کارگاه رسمی ،۴کارگاه مردمی و بیش از ۱۵۰کارگاه خانگی ماسک دوزی اقدام به تولید ماسک کرده وبیش از ۳۰۰هزار ماسک آماده و به مراجع و مراکز بهداشتی تحویل داده شده است.

این مسئول به تهیه و تولید ۹۰۰ لباس ایزوله برای کادر بیمارستانی توسط خواهران با کمک خیرین زنجانی خبر داد و گفت:این لباس ها بصورت حرفه ای و بر اساس پروتکل و استانداردهای علوم پزشکی تهیه شده است.

فرمانده سپاه ناحیه استان با بیان اینکه برگزاری ایستگاه های سلامت با اولویت مراکز پر تردد و پرجمعیت در دستور کار قرار گرفته است،ابراز کرد:همچنین کمک به راه اندازی و تجهیز نقاهتگاه های ویروس کرونا در استان و اعلام آمادگی بسیجیان جهت کمک به کادر درمان از دیگر این اقدامات است.

وی به حضور و فعالیت جهادی طلاب و روحانیون اشاره و تصریح کرد:از جمله خدمات اجتماعی و جهادی طلاب و روحانیون، ضدعفونی و گندزدایی مراکز تجاری، معابر، خیابان ها، اماکن عمومی و تجهیز، تغسیل، کفن و دفن بیماران کرونایی اشاره کرد.

سهندی از حضور بازنشستگان،رزمندگان و پیشکسوتان سپاه و بسیج در راستای ضدعفونی معابر در قالب ۳تیم خبر داد و گفت:رزمندگان همانند ایام دفاع مقدس با روحیه جهادی پای کار آمده و خدمات رسانی میکنند.

وی در پایان ضمن قدردانی از اقدامات بسیجیان و پاسداران تیپ ۳۶انصارالمهدی(عج) و خیرین استان خاطرنشان کرد:خیرین و بسیجیان زنجانی از زمان آغاز ویروس کرونا با تمامی تجهیزات و هزینه های شخصی پای کارآمده و خدمات رسانی می کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست