• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۷
  • شناسه خبر: 13758

آخرین وضعیت سدهای استان زنجان اعلام شد /کاهش ۱۲ درصدی حجم مخزن سد کینه ورس نسبت به سال گذشته

پیام ملّت– مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: حجم مخزن سد کینه ورس در سال جاری نسبت به سال پیش حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است. یوسف رضاپور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری_ تحلیلی پیام ملّت اظهار کرد: براساس ...

پیام ملّت– مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: حجم مخزن سد کینه ورس در سال جاری نسبت به سال پیش حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است.

یوسف رضاپور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری_ تحلیلی پیام ملّت اظهار کرد: براساس آخرین آمار، وضعیت سدهای استان تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری حاکی از آن است که حجم مخزن سد تهم، گلابر، کینه ورس و تالوار به ترتیب دارای۷۷.۶۸.۵۵.۱۱ و ۱۳.۹۲و ۱۱۸.۲۶ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه درصد حجم مخزن کینه ورس نسبت به سال پیش با کاهش ۱۲ درصدی همراه بوده است افزود: درصد تغییر حجم سدهای تهم، گلابر و تالوار به ترتیب ۲۹، ۲۵ و ۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان به درصد پرشدگی سدها اشاره و عنوان کرد: درصد پرشدگی سد تهم، گلابر، کینه ورس و تالوار به ترتیب ۶۵، ۶۷، ۸۷ و ۲۴ بوده است.

رضاپور با بیان اینکه میزان ورودی آب به سد تهم در سال جاری ۱۱.۲۳ میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته است افزود: این در حالی است که میزان ورودی آب به سد گلابر ۱۲.۹۲ درصد بوده که درصد تغییر آن نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان ورودی آب به کینه ورس در سال جاری ۲۰.۷۵ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته با ۱ درصد کاهش همراه بوده است ادامه داد: میزان آب ورودی به سد تالوار ۶۶.۵۷ بوده که نسبت به سال گذشته با ۷۳ درصد تغییر ورودی همراه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با بیان اینکه میزان خروجی آب از سد تهم در سال جاری ۱۲.۶۳میلیون مترمکعب بوده که با ۵۱ درصد تغییر خروجی همراه بوده است عنوان کرد: میزان خروجی آب از سد گلابر در سال جاری ۱.۰۶ میلیون مترمکعب بوده که با ۵۸ درصد تغییر همراه بوده است.

رضاپور با اشاره به اینکه میزان خروجی اب از سد کینه ورس در سال جاری ۲۱.۲۲ میلیون مترمکعب که با ۱۱ تغییر همراه بوده ادامه داد: لازم به ذکر است که میزان خروجی آب از سد تالوار ۷۴.۶۴ میلیون مترمکعب بوده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست