• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۷
  • شناسه خبر: 13764

۱۲ مرکز ۱۶ ساعته در زنجان آماده خدمت رسانی به افراد با علائم کووید ۱۹ است

پیام ملّت– معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: افراد در صورت داشتن علائم کرونا ویروس می توانند به ۱۲ مراکز ۱۶ ساعته موجود در سطح استان مراجعه نمایند تا اقدامات لازم درمانی توسط کادر درمان انجام گیرد. به گزار ...

پیام ملّت– معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: افراد در صورت داشتن علائم کرونا ویروس می توانند به ۱۲ مراکز ۱۶ ساعته موجود در سطح استان مراجعه نمایند تا اقدامات لازم درمانی توسط کادر درمان انجام گیرد.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» محمدرضا صائینی در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به این که باید افرادی که علامت جزئی کرونا ویروس را دارند و در بین مردم حضور دارند شناسایی شوند و در صورت نیاز آزمایش کووید ۱۹ برای آن ها انجام شود اظهار داشت: با شناسایی افراد مبتلا به هدف گذاری موجود که قطع زنجیره ابتلا است نزدیک تر می شویم .

وی افزود: با این روند بعد از مدتی افراد مثبت کرونا ویروس دیگر در استان حضور نخواهد داشت در همین راستا و دستیابی به این مهم باید مردم همچنان نسبت به غربالگری خود در ارتباط با کرونا ویروس احتمام بورزند و علاوه بر همکاری با مراقبین سلامت با مراجعه به سامانه سلامت اقدام به غربالگری خود نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر این که هر روز می توان به سامانه سلامت مراجعه و اقدام به غربالگری کرد اظهار داشت: ممکن است فردی در غربالگری امروز بدون علامت باشد اما طی روز بعد از خود علائم این ویروس را نشان دهد پس می طلبد برای همراهی بهتر نظام سلامت روزانه به سامانه مراجعه نماید و بعد ثبت نام علائم خود را ذکر کند، یقینا همکاران سلامت برای بررسی های مورد نیاز تماس می گیرند تا روند درمان و بهبودی را تکمیل کنند.

وی تاکید کرد: افراد در صورت داشتن علائم همچنین می توانند به ۱۲ مراکز ۱۶ ساعته موجود در سطح استان مراجعه نمایند تا اقدامات لازم درمانی توسط کادر درمان انجام گیرد.

صائینی با تاکید بر این که نباید بحث فاصله گذاری اجتماعی فراموش شود گفت: در حال حاضر به نقطه حساسی از لحاظ کنترل این بیماری در استان رسیده ایم و اگر فاصله گذاری اجتماعی درست رعایت شود و حضور در تجمعات به صفر برسد، می توان قدم های بسیار بزرگ تری در کنترل و به صفر رساندن تعداد مبتلایان به این بیماری داشته باشیم.

گفتنی است از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۸۷۳ نفر در بیمارستان های استان زنجان بستری شده اند که نتیجه آزمایش ۶۵۴ نفر از این تعداد مثبت و ابتلای قطعی به ویروس کرونا بوده است، که متاسفانه ۶۳ تن از افراد مذکور در اثر ابتلا به این بیماری در سطح استان جان خود را از دست داده اند./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست