• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۰
  • شناسه خبر: 13883

بخشدار مرکزی زنجان:انتقال زباله روستاهای بخش مرکزی زنجان به سایت بازیافت و دفن پسماند شهرداری در مهتر

.پیام ملّت– بخشدار مرکزی زنجان گفت: در بیشتر روستاهای بخش مرکزی زنجان زباله توسط دهیاران جمع آوری شده و طبق توافق صورت گرفته با سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان به سایت مهتر انتقال می یابد. کاوه حقیقی در گفت و گو ...

.پیام ملّت– بخشدار مرکزی زنجان گفت: در بیشتر روستاهای بخش مرکزی زنجان زباله توسط دهیاران جمع آوری شده و طبق توافق صورت گرفته با سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان به سایت مهتر انتقال می یابد.

کاوه حقیقی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به این که در بخش مرکزی زنجان ۱۱۶ روستای دارای سکنه وجود دارد اظهار داشت: ۸۱ روستا در این بخش دارای دهیاری است.

به گفته وی طی سال های گذشته زباله در روستاها به روش های سنتی مختلفی همچون سوزاندن و یا دفن معدوم می گشت که موجب آلودگی هوا و محیط اطراف می شد، اما از حدود ۴ سال گذشته توافقی بین بخشداری مرکزی زنجان با شهرداری صورت گرفته است و زباله های روستایی این بخش نیز جهت معدوم سازی به محل بازیافت و دفن زباله شهرداری در مهتر انتقال می یابد.

بخشدار مرکزی زنجان با بیان این که در برخی از روستاها زباله ها گاها تا دوبار در روز هم توسط دهیاری ها جمع آوری می شود عنوان کرد: با این وجود در تعدادی از روستا به دلایلی از جمله نبود دهیاری، فاصله زیاد با محل دفن زباله و صعب العبور بودن مسیر دسترسی به روستا، زباله با همان روش های سنتی معدوم سازی می شود.

حقیقی با اشاره به این که عدم معدوم سازی سنتی زباله در روستاها علاوه بر زیباسازی و حفظ سلامت محیط زیست می تواند در عدم انتشار آلودگی در محیط های دور دست نیز موثر باشد گفت: برخی از زباله ها همچون نایلون که وزن کم تری دارند، توسط باد تا کیلومترها جابه جا می شوند که علاوه بر آلودگی محیط زیست می تواند، موجب خسارت بر دام و حیات وحش نیز گردد زیرا احتمال خورده شدن زباله توسط دام و وحوش وجود دارد.

به گفته بخشدار مرکزی زنجان، زباله های پلاستیکی، نایلونی، شیشه ای و فلزی که در محیط قرار می گیرند بدون تجزیه حتی با دفن شدن در خاک سالیان سال باقی مانده و در دراز مدت آلودگی های زیست محیطی را موجب می شوند.

حقیقی با تاکید بر این که تفکیک زباله خشک از مبدا می تواند بین روستاییان فرهنگ سازی شده و حجم زباله خشک جهت دفن را کاهش دهد افزود: حتی زباله های تر نیز می توانند طی فرایندهایی به کود های آلی تبدیل شده و دوباره در محیط قرار گیرند که با این اقدام آلودگی های زیست محیطی نیز تا حدودی مهار می شود./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست