• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۰
  • شناسه خبر: 13878

معاون پایش و نظارت محیط زیست زنجان: پسماندهای کرونایی زنجان بعد از بی خطر سازی امحا می شوند

پیام ملّت– معاون پایش و نظارت محیط زیست استان زنجان گفت: پسماندهای بیمارستانی، عفونی و پسماندهای کرونایی در این استان پیش از امحا و دفن، توسط دستگاه های هیدروکلاو بی خطر سازی می شوند. علی اسدی در گفت و گو با خبرنگا ...

پیام ملّت– معاون پایش و نظارت محیط زیست استان زنجان گفت: پسماندهای بیمارستانی، عفونی و پسماندهای کرونایی در این استان پیش از امحا و دفن، توسط دستگاه های هیدروکلاو بی خطر سازی می شوند.

علی اسدی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با بیان این که زباله های بیمارستان ها  آلودگی میکروبی از لحاظ ویروس، باکتری یا قارچی را دارند و در این روز ها تولید زباله بیماری کرونا نیز بیشتر نمود یافته است اظهار داشت: این زباله های عفونی در بیمارستانها جمع آوری و توسط دستگاه هیدروکلاو  استریل و بی خطر سازی می شوند.

به گفته وی، زباله های عادی تولیدی توسط بیماران مبتلا به کرونا که در قرنطینه قرار دارند نیز توسط بیمارستان ها جمع آوری شده و بی خطر سازی بر روی آن ها نیز انجام می گیرد و پایش های دوره ای بر عملکرد دستگاه های بی خطر ساز صورت می گیرد. 

اسدی با بیان این که تمام بیمارستان های استان زنجان مجهز به سیستم هیدروکلاو و اتوکلاو هستند گفت: این دستگاه ها با حرارت و فشار تمام میکروب ها را از بین می برد و عادی سازی شکل می گیرد، این زباله ها در نهایت تحویل شهرداری شده و در محل مخصوص در سایت دفن زباله معدوم می شوند.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان زنجان با اشاره به این که مطابق قانون پسماند، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی موظف بر نظارت پسماند های پزشکی است تصریح کرد: محیط زیست نیز به عنوان ناظر عالی بر موضوع مذکور بوده و با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه بر مدیریت  پسماند های پزشکی  نظارت دارد.

وی ادامه داد: دستگاه های امحا کننده نیز مورد تست قرار می گیرند تا حتما قدرت از بین برندگی میکروب ها را داشته باشند و عادی سازی به صورت صحیح صورت گرفته باشد از سویی دیگر دانشگاه علوم پزشكي در اين زمينه همكاري خوبي دارد و در صورت مشكل پيدا كردن هر يك از اين دستگاه ها، به حتم زباله ها به بيمارستان ديگر منتقل و بي خطر سازي انجام مي شود.

اسدی با بیان این که بخش خصوصي زباله هاي توليدي بیمارستانی را جمع آوري و مديريت مي كند گفت در اين زمينه هم زنجان وضعيت مناسبي دارد اما با اين وجود در مورد مسائل زيست محيطي همواره بحث پايش بايد جريان داشته باشد و نبايد به وضعيت موجود اكتفا كرد./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست