• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۰
  • شناسه خبر: 13858

کلاس های مجازی دانشگاه علمی کاربردی زنجان آغاز شد/سامانه آموزش مجازی قابل ارزیابی نیست/امکان افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان

پیام ملّت– معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان گفت: کلاس های مجازی دانشگاه علمی کاربردی از تاریخ ۱۶ فروردین ماه آغاز شده است. لیلا ناصریان در گفتگو با “پایگاه خبری _تحلیلی پیام ملّت” اظهار ...

پیام ملّت– معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان گفت: کلاس های مجازی دانشگاه علمی کاربردی از تاریخ ۱۶ فروردین ماه آغاز شده است.

لیلا ناصریان در گفتگو با “پایگاه خبری _تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: از تاریخ مذکور دروس عمومی، مهارت های مشترک و دروس غیرعملی به صورت آموزش های مجازی به دانشجویان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه ارائه دروس به صورت مجازی در مقاطع کاردانی و کارشناسی راه اندازی شده است، عنوان کرد: حدود ۴۰۰ دانشجو از این طریق در حال آموزش هستند.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر تدابیر لازم جهت ارائه دروس عملی اتخاذ نشده است به همین علت دروس گفته شده به دانشجویان ارائه نمی شود ادامه داد: چرا که جهت برگزاری دروس فوق تشکیل کلاس یا آزمایشگاه ضرورت دارد.

ناصریان با اشاره به اینکه تعداد مدرسان در استان حدود ۴۰۰ مدرس است عنوان کرد: نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان در حال حاضر مشخص نیست چرا که تاکنون بخشنامه لازم الاجرایی در این خصوص دریافت نشده است.

وی اظهار داشت: قطعاً بدنبال شیوع کرونا و ایجاد مشکل در برگزاری کلاسهای حضوری دانشجویان افزایش ترمی معادل یک ماه یا ۶ هفته نیز خواهند داشت.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان مشکلات در خصوص مشکلات آموزش از طریق فضای مجازی عنوان کرد: تاکنون مشکل خاصی در ارتباط با آموزش از طریق فضای مجازی از سوی دانشجویان، اساتید یا مرکز گزارش داده نشده است.

ناصریان با اشاره به اینکه روند آموزش مجازی به این صورت است که ابتدا مدرس وارد سامانه تعریف شده می شود سپس در این سامانه اقدام به ساخت جلسات آموزشی خود می‌کند، ادامه داد: مدرس دروس خود را به سامانه مذکور اضافه می‌کند پس از آن به صورت خودکار برای دانشجو دعوتنامه ای برای حضور در کلاس مجازی ارسال می شود.

وی ادامه داد: دانشجو نیز با دریافت دعوتنامه یا پیامک می تواند در همان ساعت در کلاس حضور یابد و از فضای مجازی فوق جهت آموزش دیدن و شرکت از کلاس های مجازی استفاده کنند.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان در خصوص چگونگی آموزش دیدن جهت بهره برداری از کلاس های مجازی عنوان کرد: در سامانه مذکور چندین کانال تلگرامی ایجاد شده است که در آن ها روند برگزاری کلاس های مجازی به خوبی برای اساتید و دانشجویان آموزش داده شده است.

ناصریان فراهم نبودن امکان رصد و پایش سامانه تعریف شده برای برگزاری کلاس های مجازی را مهمترین مشکل این امر دانست و عنوان کرد: جهت ارزیابی نقاط قوت و ضعف سامانه مذکور امکان رصد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های برگزاری کلاس های آموزش از طریق فضای مجازی از پیش مشخص نشده بود قطعاً این موضوع با وجود مشکلاتی نیز همراه خواهد بود.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان تاکید کرد: لازم است کلاس های دروس نظری دانشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار شده تا پس از ریشه کنی بیماری و عادی شدن شرایط فرصت کافی برای برگزاری کلاسهای حضوری و ارائه بخش عملی و مهارتی دروس فراهم شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست