• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۴
  • شناسه خبر: 14011

علی عباسی: شیوع ویروس کرونا اهمیت صندوق بیمه روستائی در مواقع بحران را ملموس تر کرد/ پویش روستای بدون کرونا همچنان ادامه دار است

پیام ملّت– مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا ارزش و اهمیت کار این صندوق در مواقع بحرانها و شرایط ویژه بیشتر ملموس گردد . علی عباسی در گفت و گو با خبرنگا ...

پیام ملّت– مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا ارزش و اهمیت کار این صندوق در مواقع بحرانها و شرایط ویژه بیشتر ملموس گردد .

علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت»اظهار داشت:با توجه به خطراتی که معیشت و اقتصاد خانواده را تهدید می کند نقش بارز حمایت های بیمه ای بیش از پیش در شرایط دشوار به مدد خانواده ها و بیمه شده ها رسیده و از ایشان در مواقع بحرانی حمایت می کند.

وی با اشاره به این که بر اساس برنامه ریزی های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر کشور پویش روستای بدون کرونا در جهت حمایت از افراد تحت پوشش این صندوق که مبتلای قطعی به ویروس کرونا هستند آغاز به کار کرده است گفت: افرادی که واجد شرایط هستند جهت دریافت حمایت های لازم عدد ۵ را به سامانه پیام رسان ۳۰۰۰۲۷ صندوق ارسال کنند.

وی افزود: تا حال حاضر در استان زنجان بیمه شده ای از صندوق از خدمات پویش روستای بدون کرونا استفاده نکرده است به عبارتی پیامک هایی به سامانه مذکور از این استان ارسال شده و موارد در حال صحت سنجی است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان زنجان اظهار داشت: بر اساس اعلام کارگزاری صندوق در سطح شهرستان های استان خوشبختانه هیچ فرد تحت پوشش بیمه به کووید ۱۹ مبتلا نشده است، چنانچه طی روزهای آتی نیز اگر مواردی از بیمه شدگان یا مستمری بگیران صندوق، به کرونا ویروس آلوده شوند می توانند از خدمات صندوق از جمله بسته های معیشتی، کمک های نقدی و تسهیلات استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای مقابله با کرونا پک های بهداشتی تهیه شده و در اختیار کارگزاری ها قرار گرفته است و از سویی دیگر تمام سعی بر این بوده است تا از بیمه شدگان و شرکای اجتماعی نهایت حمایت ها صورت گیرد.

وی با اشاره به این که در این روزها تغییراتی در روند خدمات رسانی صندوق بیمه صورت گرفته است اظهار داشت: خدمات این صندوق در جهت قطع زنجیره ابتلا به کرونا به صورت غیر حضوری و الکترونی انجام می گیرد و بیمه شدگان می توانند نسبت به پرداخت حق بیمه خود به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

عباسی تعداد بیمه شدگان صندوق در سطح استان را بیش از ۴۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از تعداد مذکور حدود ۴ هزار نفر مستمری پیری، بازماندگان و از کارافتادگی دریافت می کنند و ۴۲ هزار نفر بیمه شده نیز در حال بیمه پردازی هستند.

وی با اشاره به این که عضویت و پرداخت حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر به صورت اختیاری است گفت: هر شخصی که دارای سابقه پرداخت بیمه در صندوق باشد اما پرداخت حق بیمه را برای مدتی قطع کند می تواند دوباره جهت ادامه روند سابقه به پرداخت حق بیمه خود اقدام کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان زنجان افزود: حق بیمه ای که بیمه شدگان در صندوق پرداخت می نمایند در سیستم به عنوان سابقه بیمه احتساب می شود و این سابقه در حساب انفرادی تقاضای حق بیمه می ماند و افراد در صورت نیاز می توانند این سابقه را به سایر حساب های صندوق بیمه ای انتقال دهند.

وی در بخش دیگری اظهار داشت: افراد بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان که زمان پرداخت حق بیمه آن ها در اسفند ماه ۹۸ بوده اما بیماری کرونا مانع از پرداخت حق بیمه آن ها شده است، حق بیمه افراد به صورت خودکار توسط صندوق تمدید می شود تا بیمه شدگان بتوانند با فرصت دو تا سه ماهه یعنی تا آخر خرداد نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند بدون اینکه خللی در روند بیمه بوجود بیاید. اما این موضوع در حال حاضر در دست بررسی است و بخش نامه فعلا به استان ها ابلاغ نشده است./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست