• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۵
  • شناسه خبر: 14042

فرماندار زنجان:طرح ترافیک زوج و فرد و کاهش ۵۰ درصدی تردد خودروها خواهد شد/پویش های مردمی زنجان سرآمد استان های دیگر شد

پیام ملّت-فرماندار زنجان گفت: اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد منجر به کاهش ۵۰ درصدی تردد خودرو و موثر در فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود. به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“رضا عسگری،فرماندار زنجان، درگفتگوی وید ...

پیام ملّت-فرماندار زنجان گفت: اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد منجر به کاهش ۵۰ درصدی تردد خودرو و موثر در فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود.

به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“رضا عسگری،فرماندار زنجان، درگفتگوی ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: پس از اجرای این طرح تردد مجموعه خودروهای شخصی دریک محدوده جغرافیایی مشخص شده ممنوع خواهد شد و تنها خودروهای حمل و نقل عمومی خودرو های دارای مجوز بلامانع خواهد بود.

وی با بیان این که هسته مرکزی شهر جهت اعمال طرح ترافیکی زوج و فرد انتخاب شده است عنوان کرد: در انتخاب این محدوده جغرافیایی جهت اعمال طرح ترافیکی زوج و فرد دلایل منطقی وجود دارد.

فرماندار زنجان خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه‌های دولتی و خدمات دهنده عمومی خارج از محدوده تعریف شده در اجرای طرح ترافیک زوج و فرد قرار دارند.گفتنی است که طرح فوق تا آخر هفته تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که اصناف تعطیل بود نگرانی چندانی در خصوص رفت و شد مردم در هسته مرکزی شهر وجود نداشت ، ادامه داد: اما پس از باز شدن اصناف نگرانی وسوسه شدن مردم جهت پیاده شدن از خودرو و پیاده روی در معابر جهت بازدید از مغازه ها وجود دارد. به همین علت طرح مذکور جهت پیشگیری از این اتفاق در نظرگرفته شد.

عسگری با اشاره به اینکه سناریوهایی مختلف برای اجرای طرح گفته شده پیشنهاد داده شده بود اظهار داشت: یکی از این سناریوها اعمال این طرح از درب منازل افراد و سناریوی دیگر اجرای آن در محلات خاص بود. اما در نهایت عملی ساختن طرح فوق در هسته مرکزی شهر مورد توافق قرار گرفت.

فرماندار با بیان اینکه پویش های مردمی استان زنجان سرآمد استان های دیگر شده است تاکید کرد: استان زنجان الگوی سایر استان ها در این خصوص شده است.

وی افزود: همراهی و مشارکت های مردمی فرصت بزرگی است و اگر این همراهی ها نبود مشکلات خیلی جدی برای استان ایجاد می شد. گفتنی است که ریاست جمهوری از اقدامات اثر گذار زنجان تقدیر کرد.

عسگری با بیان اینکه در دو بخش مجموعه های ورزشی و هتل ها نقاهتگاه تهیه و تجهیز شدند عنوان کرد: ۳ مجموعه ورزشی در راستای تهیه نقاهتگاه مجهز به تخت و تجهیزات پزشکی شدند.

فرماندار ادامه داد: یک مجموعه ورزشی با مسئولیت سپاه، دومین مجموعه ورزشی با مسئولیت پویش های مردمی ۸ سال دفاع مقدس و سومی نیز با مسئولیت موکب های هیات های مذهبی به عنوان نقاهتگاه تجهیز شدند.

وی با بیان اینکه در زنجان با توجه به حضور تبعه چینی در استان کار پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا همزمان با کشور چین شروع شد، عنوان کرد: استان زنجان برای مقابله با کرونا غافلگیر نشد و اولین نقاهتگاه نیز پیش از سال تحویل در استان آماده شد.

عسگری با اشاره به اینکه بسیاری از اصناف نیز در پویش های مردمی عضو بودند و کمک های مالی خوبی نیز در این خصوص اعطا کردند افزود: گفتنی است که بسیاری از آنها در تامین معیشت خود نیز به علت تعطیلی و نداشتن درآمد با مشکل مواجه شدند.برخی از کسبه نیز مرتکب تخلف شده و حدود ۳۳۵ واحد صنفی متخلف نیز پلمپ شدند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست