• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۶
  • شناسه خبر: 14071

حضور جهادی بسیج در رزمایش کمک مومنانه و خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

پیام ملّت-فرمانده سپاه ناحیه زنجان از حضور جهادی بسیج در رزمایش کمک مومنانه و خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا خبر داد. محسن سهندی در گفتگو با”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“با بیان اینکه سپاه ناحیه شهرستان بلافاص ...

پیام ملّت-فرمانده سپاه ناحیه زنجان از حضور جهادی بسیج در رزمایش کمک مومنانه و خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

محسن سهندی در گفتگو با”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“با بیان اینکه سپاه ناحیه شهرستان بلافاصله پس از ابلاغیه ستادکل نیرو‌های مسلح مبنی بر تشکیل ستاد مقابله با کرونا، اقدام بر تشکیل قرارگاه زیستی بسیج نمود، اظهار کرد:برهمین اساس ۹ قرارگاه پدافند زیستی در بسیج شهرستان تشکیل شد که ۶ قرارگاه مختص زنجان و ۳ قرارگاه روستایی به موازات بخش‌های مختلف شهرستان تشکیل گردید.

وی با اشاره به آغاز رزمایش کمک مومنانه گفت : در این رزمایش کمک و مساعدت به همنوعان در اقصی نقاط شهرستان انجام می‌شود و بناست با توجه به تاکیدات صورت گرفته،کمک‌های جمع‌آوری شده در هر منطقه در همان منطقه و براساس شناسایی‌های انجام شده درمورد افراد بی بضاعت و نیازمند توزیع شود.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به اینکه مردم وخیّران برای کمک به نیازمندان و همچنین شکست کرونا، فعالیت‌های خوبی داشتند، افزود:تاکنون ۲ میلیارد ۸۴ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی از طریق کمک‌های مردمی و خیرین جمع آوری و در بحث تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، معیشتی و نیز ضدعفونی معابر مورد استفاده قرار گرفته است.

سهندی با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند زیستی سپاه ناحیه در ۶ محور عملیاتی علیه کرونا فعالیت میکند، تصریح کرد: تا امروز ۲۹ هزار نفر روز در قالب ۱۰۰ گروه جهادی از زمان شیوع ویروس کرونا در استان با تمام توان پای کار آمده و اقدام به ضدعفونی معابر و مناطق پرتردد، مجتمع‌های مسکونی و محیط‌های بیمارستانی نموده اند.

فرمانده سپاه ناحیه از شناسایی افراد کم بضاعت و کارگران فصلی که با شیوع ویروس کرونا عملا امکان ادامه فعالیت آن‌ها با مشکل مواجه شده است، توسط بسیجیان استان خبر داد و افزود: ۱۹ هزار بسته معیشتی تهیه و در بخش‌های شهری و روستایی استان توزیع شده است.

وی همچنین از تولید و توزیع ۳۶ هزار بسته بهداشتی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج برادران و خواهران با اولویت مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت:این مهم تا ازبین رفتن کامل ویروس کرونا ادامه دارد.

 سهندی در ادامه با بیان اینکه بانوان زنجانی از دوران هشت سال دفاع مقدس تا به امروز ثابت کرده اند که پای آرمان‌های امام، شهدا و ولایت ایستاده‌اند و امروز نیز با تولید روزانه هزاران ماسک، بخش مهمی از نیاز جبهه مقابله با ویروس کرونا را تأمین می‌کنند، بیان داشت:۸ کارگاه رسمی،۴ کارگاه مردمی و بیش از ۱۵۰ کارگاه خانگی ماسک دوزی اقدام به تولید ماسک کرده وبیش از ۷۰۰ هزار ماسک تولید  و به مراجع و مراکز بهداشتی و همچنین قشر کم برخوردار جامعه تحویل داده شده است.

این مسئول به دوخت و تولید ۸۱۰۰ لباس ایزوله برای کادر بیمارستانی توسط خواهران با کمک خیرین زنجانی و همچنین ۵۸۰۰ عدد شیلد پزشکی خبر داد و گفت: این لباس‌ها و تجهیزات به صورت حرفه‌ای و بر اساس پروتکل و استاندارد‌های علوم پزشکی تهیه و تحویل مراکز درمانی شده است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت های بسیج در جشن های ماه شعبان افزود : در جهت کاروان های شادی که در سطح شهر و مجتمع های مسکونی شهرستان برگزار گردید بیش از ۱۹۰۰ نفر بکارگیری شدند .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست