• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۶
  • شناسه خبر: 14055

نادرمحمدی:کرونا و منع فعالیت ناقلان خاموش/برآورد تعداد زباله گردها امکان پذیر نیست/افزایش ۳۰ درصدی پسماند های بیمارستانی

پیام ملّت– مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری زنجان گفت: با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا و جهت رعایت سلامتی مردم از فعالیت زباله گردها ممانعت به عمل آمده است. نادر محمدی در گفت و گو با “پایگاه خبری_تحلیلی ...

پیام ملّت– مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری زنجان گفت: با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا و جهت رعایت سلامتی مردم از فعالیت زباله گردها ممانعت به عمل آمده است.

نادر محمدی در گفت و گو با “پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: حدود ۴۰ روز است که جهت پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری ویروسی کرونا فعالیت زباله گردها و چرخ دستی ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه برآورد تعداد زباله گردها امکان پذیر نیست چراکه این مبحث، موضوعی ساخت یافته نیست، افزود: تعداد افراد مذکور با توجه به فصول مختلف و مسایل اجتماعی تغییر می کند.

محمدی افزود: علت ممانعت از ادامه فعالیت افراد فوق این است که خطر ابتلا به کرونا در چنین مشاغل کاذب بسیار زیاد است. چراکه زباله گردها تا کمر در مخازن زباله برای پیدا کردن لقمه نان خم می شوند و بسیار در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری زنجان خاطر نشان کرد: پیمانکار بخش خصوصی جهت سازمان دهی افراد فوق ورود کرده و یک بخش از آنها را به صورت کامل به ویژه در بافت قدیم شهر سازمان دهی کرده است.

محمدی با اشاره به اینکه سازمان پسماند دارای ۳ پیمانکار است که اقدام به سازمان دهی ۳ فاز شهر کرده اند، عنوان کرد: پیمانکاران گفته شده، نسبت به سازمان دهی بافت قدیم، فاز ۳، خیابان خیام، محلات قدیمی و شهرک های واقع در ضلع غربی شهر اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه کارکنان در بخش اجراییات همه پروتکل های بهداشتی را از ابتدای ابلاغ آن رعایت کرده اند اذعان کرد: تاکنون خوشبختانه هیچ موردی از ابتلا به کرونا در میان کارکنان این بخش مشاهده نشده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری زنجان در خصوص دفع زباله های بیمارستانی اظهار داشت: زباله های مذکور پس از بی خطرسازی توسط عوامل ما از مناطق به سایت دفن اصولی زباله انتقال داده می شوند.

محل دفن چنین زباله هایی در ۲۲ کیلومتری شهر زنجان و در جاده دندی واقع شده است.وی افزود: زباله های بیمارستانی حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است اما با پروتکل های بهداشتی کاملا بی خطر می شوند و جای نگرانی در خصوص چگونگی دفن این زباله ها وجود ندارد.

محمدی ادامه داد: دفن زباله های بهداشتی در حال حاضر به صورت اصولی انجام می شود چراکه چنین زباله هایی آگه به درستی مدیریت و دفع نشود، به عنوان یکی از مهمترین معضلات جوامع شهری و تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می شوند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست