• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۷
  • شناسه خبر: 14098

فاطمه کرباسی: تحریم ها حوزه فرهنگ و هنر را نمیتواند در بر بگیرد/ عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در دوران پسا کرونا خودش را نشان خواهد داد

پیام ملّت-مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت:کرونا و شیوع آن در جهان هم ضرر و زیان هایی داشت و هم تلنگرهایی به ما زد که اصول فرهنگی و اخلاقی فراموش شده را یادآوری کرد. به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّ ...

پیام ملّت-مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت:کرونا و شیوع آن در جهان هم ضرر و زیان هایی داشت و هم تلنگرهایی به ما زد که اصول فرهنگی و اخلاقی فراموش شده را یادآوری کرد.

به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“فاطمه کرباسی در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره بین المللی سلامت روان که توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد و از ۷۲کشور آثار متعددی ارسال شد نشان داد که حوزه فرهنگ و هنر نمیتواند تحت تاثیر تحریم ها قرار بگیرد.

فاطمه کرباسی گفت: در موضوع کرونا،حوزه فرهنگ و هنر شاید به سرعت عمل سایر دستگاه هایی که درصف مقدم هستند نتواند بروز کند اما عملکرد حوزه فرهنگ و هنر و رسانه ها در دوران پسا کرونا خودش را نشان خواهد داد.

کرباسی با بیان اینکه موضوع کرونا نباید فقط از ناحیه بد و ناخوشایندش مورد تحلیل قرار بگیردگفت: برخی نکات مثبتی هم داشت که همه مجبور شدند بپذیرند سبک زندگی و آموزش و انجام کارها در دوران تکنولوژی باید به گونه دیگری باشد.

وی در رابطه با عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در دوران کرونا گفت: حوزه فرهنگ و هنر و رسانه ها توانستند کاری بکنند که سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد مردم به حکومت و مسئولین بالا برود که البته از سال ها پیش این موضوع در زنجان پایه ریزی شده است که بخشی از آن به دلیل حضور آیت اله خاتمی در استان است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان افزود: در حوزه اطلاع رسانی روزنامه ها و خبرگزاری های استان کم نگذاشتند و هر آنچه لازم بود را انجام دادند که این موضوع نشان داد زنجان در شاخص های سرمایه اجتماعی در شرایط خوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه زنجان در مسیر چند استان با فرهنگ های مختلف قرار گرفته است گفت: طبیعتا نمی شد انتظار داشت که در استان زنجان ابتلا به کرونا وجود نداشته باشد و سفید بماند.

کرباسی در خصوص اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد برای حمایت از اصحاب رسانه و هنرمندانی که در دوران قرنطینه و تعطیلی متضرر شده اند نیز اظهار داشت: آخرین اقدام ما احصاء ضرر و زیان و خسارت های حوزه رسانه و فرهنگ و هنر بود که به وزارتخانه اعلام شد و براساس آن حمایت هایی صورت خواهد گرفت.

وی به کمپین “در خانه بمانیم” زنجان که توسط اداره فرهنگ و ارشاد زنجان راه اندازی شد اشاره کرد و گفت: این کمپین ۵۰۰۰ عضو داشت که توانست اطلاع رسانی خوبی در این زمینه انجام دهد.

کرباسی همچنین با اشاره به قابل پیش بینی نبودن شرایط، از اصحاب رسانه خواست تا پیشنهادات خود در رابطه با چگونگی فعالیت رسانه ها و هنرمندان را در صورت ادامه و طولانی شدن این شرایط اعلام کنند تا به اشتراک گذاشته شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست