• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۳۰
  • شناسه خبر: 14139

فرماندار زنجان:طرح زوج و فرد تنها امروز میهمان زنجانی ها است

پیام ملّت-فرماندار زنجان از اجرا نشدن طرح ترافیکی زوج و فرد از روزهای آتی خبر داد. رضا عسگری در گفت و گو با “خبرنگار پایگاه خبری _تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: بدنبال ارزیابی های صورت گرفته در هفته ای که گذشت ...

پیام ملّت-فرماندار زنجان از اجرا نشدن طرح ترافیکی زوج و فرد از روزهای آتی خبر داد.

رضا عسگری در گفت و گو با “خبرنگار پایگاه خبری _تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: بدنبال ارزیابی های صورت گرفته در هفته ای که گذشت طرح ترافیکی زوج و فرد که به صورت آزمایشی در حال اجرا بود از فردا دیگر اجرا نخواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری شورای ترافیک در روز گذشته عنوان کرد: بنا بر درخواست دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر تقاضای طرح زوج و فرد، طرح فوق به مدت یک هفته در زنجان اجرا شد و در این مدت به دانشگاه علوم پزشکی فرصت لازم جهت بررسی و ارزیابی تاثیر طرح مذکور بر مبحث فاصله گذاری اجتماعی اعطا شد.

فرماندار زنجان اظهار داشت: در شورای ترافیک، دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد که چندان نیز پیگیر موضوع طرح زوج و فرد نیستند و در نهایت تصمیم بر این شد که تنها امروز این طرح میهمان هم استانی های عزیز باشد و از روزهای آتی طرح فوق دیگر در زنجان اجرا نشود.

عسگری با بیان اینکه بدنبال نگرانی های دانشگاه علوم پزشکی از رفتارهای مردم در ایام کرونایی پیشنهاد اجرای طرح زوج و فرد البته به صورت آزمایشی مطرح شده بود افزود: اعتقاد بر این بود که اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد منجر به کاهش ۵۰ درصدی تردد خودرو و تاثیرگذار در اجرای بهتر فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود.

وی در خصوص طرح مذکور عنوان کرد: سناریوهای مختلفی در چگونگی اجرای طرح مطرح شده بود از جمله اینکه طرح فوق از درب منازل افراد و یا در سطح محلاتی خاص اجرا شود.

فرماندار ادامه داد: در نهایت تصمیم گرفته شد که طرح زوج و فرد در محدوده جغرافیایی خاص و در هسته مرکزی شهر که مراکز تجاری فراوان در آن واقع شده است و با هدف ممانعت از تجمع مردم در پیاده روها و مراکز تجاری اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح گفته شده مقرر شده بود که تردد همه خودروهای شخصی منع شود یادآور شد: در این طرح تنها به خودروهای حمل و نقل عمومی و خودروهای دارای مجوز اجازه تردد در محدوده جغرافیایی مشخص شده ویژه طرح ترافیک داده می شد.

عسگری در خصوص علت انتخاب هسته مرکزی شهر به عنوان محدوده جغرافیایی طرح ترافیک خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه های اداری و خدمات دهنده عمومی خارج از محدوده مشخص شده قرار داشتند و از سوی دیگر بسیاری از مراکز فروش در محل مشخص شده واقع شده بودند و نگرانی در خصوص تحریک مردم به پیاده شدن از خودرو جهت خرید و بازدید بدنبال بازگشایی اصناف وجود داشت به همین دلیل هسته مرکزی شهر جهت اجرای طرح گفته شده در نظر گرفته شده بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست