• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۳۱
  • شناسه خبر: 14177

یک کارشناس روانشناسی مطرح کرد: عدم انعطاف پذیری روانشناختی عامل اصلی مشکلات خانوادگی است

پیام ملّت– کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی استان زنجان گفت: عدم وجود انعطاف پذیری روانشناختی موجب بروز مشکلات خانوادگی با هر بهانه ای می شود. علیرضا کاظم لو در گفتگو با “خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت ...

پیام ملّت– کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی استان زنجان گفت: عدم وجود انعطاف پذیری روانشناختی موجب بروز مشکلات خانوادگی با هر بهانه ای می شود.

علیرضا کاظم لو در گفتگو با “خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: فرد در صورت داشتن انعطاف پذیری روانشناختی و پختگی می ‌تواند مابقی مشکلات خانوادگی از جمله عدم کنترل خشم، نبود مسئولیت پذیری، عدم بلوغ فکری و غیره را حل کند.

وی در ادامه افزود: علل بسیاری برای وقوع طلاق مشخص شده است اما عموما علت طلاق به عدم انعطاف پذیری روانشناختی باز می گردد و عدم انعطاف پذیری روانشناختی به معنای نداشتن پختگی است.

به گفته کاظم لو ایجاد انعطاف پذیری روانشناختی و پختگی در افراد نیازمند به یک برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت است تا از این طریق بتوان مهارت های زندگی را در اجتماع فرهنگ سازی کرد.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی استان زنجان با بیان اینکه وجود انعطاف پذیری و پختگی لازم در افراد می‌تواند مابقی مشکلات را حل و فصل کند ادامه داد: چراکه بسیاری از علل رایج بروز اختلافات خانوادگی و طلاق عللی سبک و کم عمق هستند.

کاظم لو اظهار داشت: باید یاد گرفت که پدر و مادری پخته تحویل جامعه داد تا آنها نیز فرزندانی پخته به بار آورند و به این ترتیب تأثیرات مثبت این موضوع در جامعه مشاهده شود.

وی به اهمیت مهارت های ده گانه زندگی از جمله خودآگاهی، مهارت کنترل خشم و تفکر نقادانه اشاره و عنوان کرد: وقوع طلاق زودهنگام در زندگی های امروزی علامت زنگ خطری است که خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با اشاره به اینکه جهت کاهش میزان اختلافات خانوادگی باید مهارت های زندگی از همان ابتدا به کودکان آموزش داده شود یادآور شد: آموزش مهارت های زندگی در بلندمدت وظیفه مسئولین امر است چرا که این موضوعات در بسیاری از کشورها از پایه و از دوران مهد کودک به تدریج به افراد آموزش داده می‌شود این در حالی است که در کشور ما برای اموزش مهارت های ده گانه زندگی برنامه ای وجود ندارد.

کاظم لو با بیان اینکه خانم ها شناخت چندانی نسبت به آقایان ندارند ادامه داد: خانمها باید مردان را بیشتر بشناسند و محیط خانه را برای آرامش آنها هنگام بازگشت از محل کار فراهم کنند.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در خصوص تفاوت ادراک زنان و مردان افزود: ادراک خانمها شنوایی است این در حالی است که ادراک مردان بینایی است. معنای این جمله آن است که خانم ها نیاز دارند که مورد ابراز محبت کلامی و شنیده شدن قرار گیرند. اما ادراک مردان بینایی است و این بدان معناست که خانم ها باید بهترین لباس و آرایش را برای همسر در منزل به کار گیرند. همچنین به نظافت شخصی خود اهمیت دهند.

وی با بیان این که خواندن کتاب باید مورد توجه ویژه افراد قرار گیرد تاکید کرد: کتبی با عنوان کتاب رهایی از زندان ذهن، زندگی ارزشمند و روشهای تقویت آن و کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی از جمله این کتاب های موثر و مفید هستند که خواندن آن به افراد و خانواده‌ها توصیه می‌شود./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست