• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۱
  • شناسه خبر: 14186

کرونا و نبود مسافر موجب اعتراض رانندگان شد/ سایه سنگین کرونا بر معیشت رانندگان

پیام ملّت-مسئول انجمن صنفی شرکت های مسافربری استان زنجان گفت: متاسفانه علی رغم دایر بودن سرویس های مسافربری مسافر وجود ندارد. حسن امیریان در گفت و گو با “خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: از چن ...

پیام ملّت-مسئول انجمن صنفی شرکت های مسافربری استان زنجان گفت: متاسفانه علی رغم دایر بودن سرویس های مسافربری مسافر وجود ندارد.

حسن امیریان در گفت و گو با “خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: از چندی پیش تردد داخل استانی بلامانع شده است این در حالی است که تردد برون استانی از امروز فعال شده است اما متاسفانه علی رغم دایر بودن سرویس های مسافربری مسافر وجود ندارد.

وی در ارتباط با مشکلات بخش حمل و نقل بیان کرد: مشکلات ما در حال حاضر زمین گیر شدن ماشین آلات، بیکاری رانندگان، عدم توجه به بیمه رانندگان و ناتوانی رانندگان در وصول بیمه ماهانه خود به علت بیکار شدن از کار است این در حالی است که تمهیداتی نیز در مورد بیمه رانندگان جهت مهلت دادن به انها اندیشیده نشده است.

به گفته امیریان رانندگان در انجمن رانندگان و انجمن شرکت ها دست به اعتراض زده و کماکان اعتراضات رانندگان ادامه دارد و این اعتراضات هر روز هم بیش از پیش شدیدتر می شود.

مسئول انجمن صنفی شرکت های مسافربری استان زنجان اظهار داشت: با توجه به ایجاد مشکلات فوق و بیکاری پرسنل و رانندگان، نبود مسافر و ناتوانی رانندگان در بازپرداخت اقساط خود لازم است که تمهیداتی در این خصوص توسط مسئولین امر اندیشیده شود.

وی ادامه داد: برای تردد به سمت تهران فاصله زمانی داده اند به گونه ای که برخلاف سنوات پیش که شرایط عادی و به دور از بحران کرونا بود و هر ۲۰ دقیقه یک سرویس به مقصد تهران حرکت می کرد در حال حاضر هر ۲ ساعت یک ماشین امکان حرکت خواهد داشت.

امیریان در خصوص ظرفیت تعریف شده برای حرکت اتوبوس ها عنوان کرد: اعلام شده که جهت جابه جایی مسافر با اتوبوس باید ظرفیت ۵۰ درصد اتوبوس یعنی به تعداد ۱۵ الی ۱۸ نفر تردد صورت گیرد تا فاصله لازم میان مسافران به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروسی کرونا حفظ شود.

مسئول انجمن صنفی شرکت های مسافربری استان زنجان در خصوص علت بروز این اتفاق عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و همه گیری این موضوع، ستاد مبارزه با کرونا تاکید کرد که مردم جهت رعایت سلامتی خود از انجام سفر خودداری کنند.

امیریان یادآور شد: شیوع این بیماری منحوس تاثیر بسزایی در کاهش تقاضای سفر جاده ای داشته است و با این شرایط ایجاد شده ضرورت دارد که برای معیشت رانندگان و مشکلات آنها چاره ای اندیشیده شود./ ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست