• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۲
  • شناسه خبر: 14203

حامد سرائی: توزیع حضوری سیم کارت رایگان ممنوع شد

پیام ملّت-مسئول هماهنگی و پیگیری امور اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: از دو روز پیش تا کنون عرضه سیم کارت های رایگان به صورت حضوری متوقف شده است. حامد سرائی در گفت و گو با ” خبرنگار پایگاه خبری_ ...

پیام ملّت-مسئول هماهنگی و پیگیری امور اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: از دو روز پیش تا کنون عرضه سیم کارت های رایگان به صورت حضوری متوقف شده است.

حامد سرائی در گفت و گو با ” خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: در حال حاضر ثبت نام سیم کارت ها به صورت اینترنتی است و تحویل سیم کارت ها و احراز هویت پس از ثبت نام های اینترنتی از طریق پست به آدرس متقاضی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: توزیع سیم کارت ها از دو روز پیش تاکنون با هدف جلوگیری از تجمع مردمی به صورت اینترنتی صورت می گیرد و هم استانی ها جهت ثبت نام اینترنتی سیم کارت می توانند با مراجعه به سایت اپراتورهای مربوطه نسبت به ثبت نام سیم کارت خود اقدام کنند.

مسئول هماهنگی و پیگیری امور اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر اپراتورها امکان فروش اینترنتی سیم کارت را برای مردم فراهم کرده‌اند تصریح کرد: مردم می‌توانند از طریق سایت نسبت به واریز مبلغ و ارائه درخواست سیم کارت خود اقدام کنند.

سرائی ادامه داد: شهروندان پس از واریز مبلغ و ارائه درخواست به صورت اینترنتی وارد مرحله احراز هویت می شوند و بدنبال آن ارسال سیم کارت به متقاضیان بر اساس آدرس متقاضی و از طریق پست صورت می گیرد و همزمان با تحویل سیم کارت احراز هویت نیز انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد سیم کارت معیار درستی برای برنامه ریزی نخواهد بود افزود: چراکه برخی از شهروندان دارای چندین سیم کارت هستند این در حالی است سیم کارت آن ها غیرفعال است.به همین علت تعداد سیم کارت معیار صحیح در راستای برنامه ریزی های آتی نیست.

مسئول هماهنگی و پیگیری امور اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان اظهار داشت: معیار تعداد سیم کارت فعال حاکی از تعداد استفاده کنندگان از سیم کارت فعال است و این معیاری مناسب در راستای برنامه ریزی های آتی خواهد بود.

سرائی با بیان اینکه تعداد خطوط یا سیم کارت های واگذار شده توسط اپراتورهای تلفن همراه در استان زنجان تعداد ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار عدد بوده است اما از این میان تعداد سیم کارت های فعال یا خطوط فعال ۱ میلیون و ۵۳۴ هزار عدد بوده است تصریح کرد: نتایج حاکی است که حدوداً کمتر از نصف سیم کارت ها غیر فعال هستند.

وی ادامه داد: مطلب فوق گویای این است که افرادی بوده اند که چندین سیم کارت تحویل گرفتند اما از آنها استفاده نمی کنند و تنها از یک یا دو عدد از سیم کارت هایی که تحویل گرفته در حال استفاده هستند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست