• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۴
  • شناسه خبر: 14333

طرح جمع آوری معتادان لغو شده است

پیام ملّت – رییس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: در حال حاضر به علت شیوع بیماری ویروسی کرونا طرح جمع آوری معتادان لغو شده است. سروان محسن حسین خانلودر گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلی ...

پیام ملّت – رییس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: در حال حاضر به علت شیوع بیماری ویروسی کرونا طرح جمع آوری معتادان لغو شده است.

سروان محسن حسین خانلودر گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: باتوجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا دستورالعمل جمع آوری معتادان جهت جلوگیری از اپیدمی شدن این بیماری در میان معتادان و پرهیز از ایجاد مراکز تجمعی لغو شده است.

وی با بیان اینکه در صورت ابلاغ دستورالعمل مذکور نیروی انتظامی قطعا بی درنگ نسبت به جمع آوری آنها در ظرف مدت کوتاهی اقدام خواهد کرد افزود: درشرایط کنونی و وجود بیماری گفته شده شاید آسیب دستگیری افراد فوق و جمع آوری آنها در میان کمپ های درمانی به مراتب بیشتر از نبود دستگیری آنها محسوب شود.

رییس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار داشت: البته هم اینک اقداماتی مرتبط با این موضوع مهم در دست اجرا و دستورالعمل هایی در این خصوص در حال تهیه و تدوین شدن است. امید است که به زودی راهکاری در راستای ممانعت از رها شدن معتادان در سطح شهر یافت شود.

سروان حسین خانلو با اشاره به اینکه مبحث جمع آوری معتادان به عنوان موضوعی ملی و در سطح کشوری مطرح است ادامه داد: تا زمانی که ابلاغیه های کشوری در این خصوص صادر نشود هیچ استانی قادر به جمع آوری معتادان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در بحث جمع آوری معتادان، قاچاقچیان و کشف مواد مخدر اقدامات مقابله ای بدون هیچ منعی و با قاطعیت در حال انجام است عنوان کرد: اما در ارتباط با معتادان چون پروتکل آنها متفاوت است و این افراد باید جمع آوری و به کمپ های درمانی انتقال داده شوند اینک این موضوع فعلا منتفی است.

رییس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان عنوان کرد: معتادان بهداشت فردی خود را رعایت نمی کنند و چنانچه تنها یک نفر از معتادان جمع آوری شده مبتلا به کرونا باشد سایر معتادان را نیز مبتلا خواهد کرد.

حسین خانلو با اشاره به اینکه تاکنون در میان افراد دستگیر شده، فرد خاطی مبتلا شده به بیماری منحوس کرونا مشاهده نشده است ادامه داد: در میان پرسنل نیز تاکنون گزارش ابتلا به بیماری کرونا داده نشده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست