• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۵
  • شناسه خبر: 14347

ردپای کرونا از صادرات تا تأمین نهاده های کشاورزی

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در پی شیوع بیماری کرونا محدودیت هایی در خصوص تامین نهاده های کشاورزی ایجاد شده است.

محمد حسن سروش نیا در گفتگو باخبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: به دنبال شیوع بیماری ویروسی کرونا محدودیت‌هایی در تامین نهاده های کشاورزی از جمله کود، سم، بذر و لوازم و قطعات یدکی تعمیر ماشین آلات و ادوات ایجاد شده است.

سران قوا برای خودکفایی در محصولات کشاورزی مصوبه ارایه کنند

وی با اشاره به اینکه سیستم کشاورزی و زراعت سیستمی پویا و در حال رشد است عنوان کرد: به علت پویا و در حال رشد بودن سیستم مذکور هر گونه تعلل و تاخیر موجب بروز ضرر و زیانی مختلف خواهد شد.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه از جمله این ضرر و زیان ها می توان به نرسیدن کود در زمان کود دهی یا عدم پاشش سم در زمان مناسب مبارزه با علف های هرز و آفات یا عدم کشت به موقع محصولات بهاره و غیره اشاره کرد افزود: لازم به ذکر است که همه موارد فوق منجر به کاهش عملکرد و ضرر اقتصادی خواهد شد.

سروش نیا اظهار داشت: شیوع بیماری ویروسی کرونا آثار و تبعاتی بر بخش زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به جای گذاشته است که در این میان تولید کنندگان محصولات زراعی از جمله واحدهای خسارت دیده به علت وقوع بیماری گفته شده بودند.

وی در خصوص راهکار پیشنهادی سازمان جهاد کشاورزی استان جهت جبران خسارت وارد شده تصریح کرد: تخصیص اعتبارات لازم از محل تسهیلات بانکی کم بهره می‌تواند به عنوان راهکاری مفید جهت جبران خسارت وارده مثمر ثمر واقع شود.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ارتباط با آثار و تبعات کرونا در مبحث صادرات بیان کرد: شیوع بیماری منحوس کرونا مشکلات صادراتی شامل اعمال ممنوعیت در کشورهای عراق ترکیه و غیره را رقم زد.

سروش نیا افزود: رسوب محصولات صادراتی، تاخیر در عمل به تعهدات، از دست رفتن بازارهای خارجی و کاهش صادرات از جمله آثار و تبعات منفی کرونا بر موضوع جدی صادرات بوده است و شرکت های تولیدی صادراتی با شرکت‌های تجاری از جمله واحدهای خسارت دیده بر اثر وقوع بیماری ویروسی بوده اند.

وی در خصوص راهکار پیشنهادی جهت جبران خسارت وارد شده به مبحث صادرات تاکید کرد: توسعه دیپلماسی تجاری و رفع ممنوعیت ها با اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه و بهداشتی می تواند در جبران خسارت های وارده مفید و تاثیرگذار واقع شوند.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه کرونا که حدود ۲ ماهی است که سایه سنگین خود را بر سر مردم انداخته است و بسیاری از بخش های مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را تحت شعاع قرار داده است، ادامه داد: بخش کشاورزی نیز از خسارت های این بیماری منحوس بی بهره نمانده است./ ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست