• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۶
  • شناسه خبر: 14358

اعتراضات رانندگان اتوبوس ها فراشهرداری و فراسازمانی است/کمبود اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا برای رانندگان

پیام ملّت - رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: اعتراضات رانندگان اوتوبوس ها فراشهرداری و فراسازمانی است.

فرهاد رفیعی در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت » اظهار کرد: موضوع پرداخت بیمه بیکاری براساس قوانین اداره کار صورت می گیرد این نیز از حیطه اختیارت سازمان خارج است و ارتباطی به شهرداری و سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان ندارد.

وی افزود: مبحث مشمول شدن یا نشدن رانندگانی که به علت بیماری بیکار شده اند، میان راننده، اداره کار و سازمان تامین اجتماعی است و رسیدگی به موضوع اعتراضات رانندگان که چندی پیش در پی بیکاری و نداشتن بیمه بیکاری ناشی از کرونا حادث شده است از اختیارات سازمان خارج است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با اشاره به اینکه توزیع اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا برای رانندگان با کمبود مواجه است افزود: توزیع اقلام بهداشتی میان رانندگان تاکسی، اتوبوس و اپراتورهای سی ان جی درحد توان و متناسب با امکاناتی که در اختیار سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان قرار داده شده است صورت گرفته است.

رفیعی افزود: اقلام بهداشتی با کمبود مواجه است لذا این توزیع اقلام گفته شده به مقدار مورد کفایت صورت نمی گیرد اما به تناسب امکاناتی که در اختیار سازمان قرار داده می شود توزیع اقلام مذکور در میان رانندگان صورت کرفته است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان درخصوص اتوبوس های سازمان فوق عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۷۸ دستگاه اتوبوس در بخش خصوص وجود دارد که مالکیت آنها بر عهده خود این اشخاص است. بخشی دیگر از اتوبوس ها به تعداد ۳۰ خودرو تحت مالکیت سازمان قرار دارند که به پیمانکاران جهت جابه جایی مسافران در خطوط اجاره داده شده اند.

رفیعی با بیان اینکه ۷۸ اتوبوس بخش خصوصی از تاریخ ۳ اسفندماه فعالیت خود را متوقف کرده کرده اند افزود: این درحالی است که اتوبوس های با مالکیت سازمان و تحت قرارداد اجاره تا پایان تاریخ ۲۸ اسفندماه فعالیت خود را ادامه داده دادند.

وی با اشاره به اینکه پروتکل ها اصراری به برقراری خطوط حمل و نقل نداشتند افزود: اما در نهایت مقرر شد که این اتفاق از تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ حادث شود و رانندگان مسافران خود را باید به صورت ضربدری و یک در میان جمع آوری کنند. لذا اتوبوس ها باید با تمهیدات خاصی مجددا به ناوگان حمل و نقل عمومی بازگردند و فعالیت خود را از سرگیرند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان اظهار داشت: هر دو بخش فوق به خاطر کاهش مسافر ناشی از کرونا درآمد آنها به صفر رسیده است. لذا شهرداری با مصوبه شورای شهر وجهی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را در اختیار این سازمان قرار داده تا به تناسب ایام کارکرد میان اتوبوس ها تقسیم شود.

رفیعی در خصوص چگونگی شکل گیری سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان ابراز کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان حاصل از ادغام ۳ سازمان تاکسی رانی، اتوبوس رانی و پایانه ها بوده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست