• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۶
  • شناسه خبر: 14403

برقراری پرواز زنجان به ترکیه منوط به مشارکت بخش خصوصی است

پیام ملّت - مدیر فرودگاه زنجان گفت: پیگیری ها در خصوص برقرار کردن پرواز از مبدا فرودگاه زنجان به مقصد ترکیه در حال انجام است.

محمد قاسمی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: تحقیقات و برآوردهای آژانس های هوایی استان حاکی از آن است که حدود ۸۰ تا ۱۰۰ مسافر زنجانی به صورت هفتگی از فرودگاه امام و تبریز به مقصد ترکیه پرواز دارند.

وی افزود: پروازهای هم استانی ها به مقصد ترکیه با اهداف تبادلات تجاری، صنعتی و تفریحی صورت می گیرد لذا تلاش ها جهت برقراری این پرواز به مقصد کشور دوست و همسایه ترکیه کماکان ادامه دارد.

مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به اینکه در صورت مساعدت بخش خصوصی استان، به ویژه گردشگری و صنعتی پروازهای ترکیه از فرودگاه زنجان امکان پذیر خواهد بود ادامه داد: خواهشمند است که بخش های فوق در تسریع ایجاد این پرواز برای توسعه بیشتر استان همکاری های لازم را مبذول دارند.

قاسمی در خصوص آسیب کرونا بر بخش پروازهای هوایی استان اظهار داشت:بدنبال این بیماری محدودیت تردد هوایی ایجاد نشد اما شرکت های هواپیمایی، پروازهای هوایی خود به مشهد در اکثر نقاط کشور را به علت بسته شدن اماکن مذهبی همچون بارگاه مطهر امام رضا(ع) در پی شیوع کرونا لغو کردند.

وی عنوان کرد: چرا که با بسته شدن بارگاه مطهر امام رضا(ع) هیچ مسافری جهت عزیمت به مشهد مراجعه نمی کرد به همین علت پروازهای مشهد در حال حاضر تا زمان مساعد شدن شرایط لغو خواهد بود.

مدیر فرودگاه زنجان با بیان اینکه پروازهای شرکت هوایی آتا از تاریخ ۸ اسفندماه به علت شیوع بیماری فوق لغو شد افزود: علت لغو پروازها نه به علت محدودیت های تردد بلکه به علت نبود مسافر بوده است.

قاسمی عنوان کرد: پیگیری ها در حال انجام است و پیش بینی می شود که بعد از اتمام ماه مبارک رمضان و اوایل تابستان انشالله با رفع شرایط موجود و باز شدن بارگاه مطهر امام رضا (ع) مجددا پروازهای هوایی از سر گرفته شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون پروازهای امدادی، نظامی و هوانوردی عمومی تحت پوشش فرودگاه زنجان قرار دارند ابراز کرد: لذا فرودگاه با حداقل نیروی ممکن یعنی با حدود ۶۰ درصد از نیروها به صورت عملیاتی مشغول به خدمت رسانی هستند.

مدیر فرودگاه زنجان در ارتباط با پروازهای مقاصد داخلی و خارجی فرودگاه اظهار داشت: در یک سال گذشته تنها پرواز داخلی مشهد برقرار بوده است. حدود دو سال پیش پرواز کیش نیز برقرار شد اما متاسفانه به علت نبود استقبال مردمی پرواز پس از گذشت ۳ ماه لغو شد.

قاسمی عنوان کرد: سالانه پروازهای حج تمتع از فرودگاه انجام می شود البته پروازهای حج عمره نیز دایر بود که با کمال تاسف به علت اقدامات ظالمانه آل سعود مدتی است لغو گردیده و در صورت صلاحدید مسئولین ارشد کشور و مهیا بودن شرایط در عربستان امکان برقراری در آینده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برقراری پرواز عتبات کاملا در حوزه اختیار حج و زیارت است خاطرنشان کرد: در صورت مساعدت حج و زیارت استان و مشارکت بخش خصوصی گردشگری برقراری پرواز عتبات جهت رفاه زوار هم استانی امکان پذیر است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست