• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۷
  • شناسه خبر: 14433

جشنواره ای با طعم شیرینی های سنتی در راه است

پیام ملّت - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: جشنواره پخت شیرینی سنتی زنجان ویژه ماه بهار قرآن در راه است.

امیر ارجمند در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت » اظهار کرد: مسابقه پخت شیرینی سنتی زنجان به صورت مجازی از فردا تا ۲۸ رمضان ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعطای جوایز نفیس جشنواره مذکور در عید سعید فطر خواهد بود عنوان کرد: در این جشنواره به ۵ نفر برتر جوایز ویژه ای از میان صنایع دستی استان زنجان اعطا خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه علاقه مندان می توانند با ارسال عکس و فیلم از مراحل پخت شیرینی خود در این مسابقه شرکت کنند افزود: ۷ داور در مسابقه فوق در مقام داوری و گزینش شیرینی حضور خواهند داشت. این تیم داوری از میان اتحادیه قنادان گزینش شده است.

ارجمند با بیان اینکه جهت داوری آیتم های مختلفی در اهدای جوایز اعم از نحوه پخت، نحوه ارائه، مواد مصرفی و ارگانیک بودن در نظر گرفته شد ادامه داد: هدف از اجرای مسابقه گفته شده در حقیقت احیاء شیرینی های سنتی و تشویق جهت در خانه ماندن مردم در این روزهای کرونایی است.

وی با اشاره به اینکه هفته میراث فرهنگی نیز در ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد عنوان کرد: لازم به ذکر است که از ۲۸ اردیبهشت ماه تا ۳ خرداد همزمان با هفته میراث فرهنگی برنامه هایی نیز در این خصوص خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: معاونت میراث فرهنگی در حال تدوین و تدارک برنامه های ویژه ای در خصوص هفته میراث فرهنگی هستند. گفتنی است که در تاریخ ۲۰ اردیبهشت این برنامه ها اعلام خواهد شد. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست