• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۸
  • شناسه خبر: 14467

اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریالی پیشگیری از کرونا برای معلولین

پیام ملّت- مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اقدامات حوزه توانبخشی در خصوص مقابله با کرونا گفت: تاکنون بیش از۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط بهزیستی استان بصورت متمرکز وغیرمتمرکز هزینه ...

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی اظهار داشت: ۲۱ هزار پرونده توانبخشی  که شامل افراد دارای معلولیت در زمینه‌های مختلف جسمی-حرکتی، بینایی، شنوایی  واعصاب وروان در سطح استان تحت پوشش قرار دارند که از این تعداد ۶۷۹ نفر از افراد تحت پوشش در مراکز شبانه روزی سالمندان ، بیماران روانی مزمن و معلولین ذهنی  در سلامت کامل به سر می برند.

وی با بیان اینکه ده مرکز شبانه روزی جهت نگهداری سالمندان ،بیماران اعصاب و روان ومعلولین و در سطح استان زنجان فعال هستند اظهارداشت  : نزدیک به ۳میلیارد ریال درقالب کمک هزینه خرید  لوازم بهداشتی  به صورت متمرکز و استانی  به افراد دارای معلولیت پرداخت شده است ، همچنین بیش از ۵میلیارد ریال  نیز در قالب تامین وسایل بهداشتی و درمانی و ضدعفونی کردن مراکز شبانه روزی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ هزینه گردیده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان میزان کمکهای معیشتی متمرکز و غیر متمرکز پرداخت شده به افراد دارای معلولیت را از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از ۸میلیارد ریال  اعلام نمود و یاد آور شد  : در این بین افراد دارای معلولیت و سالمندان بیشتر از دیگر آحاد جامعه خطر ابتلای به این بیماری، ‌ را دارند و به همین منظور۲میلیارد و ۸۰۰  ریال  جهت طرحهای توانمند سازی معلولان جسمی و حرکتی و سالمندان پرداخت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توانبخشی مبتنی بر جامعه  یا CBRبه دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آن‌ها به صحنه اجتماعی از طریق تقویت توانمندیهایشان است عنوان کرد : از این رو از اسفند سال ۹۸ تا فروردین سال جاری بیش از ۴ میلیارد ریال هزینه گردیده است .

محمدی ،مناسب سازی ، دسترس پذیر کردن محیط زندگی، جامعه و محل کار برای معلولان را مهم دانست و افزود :  تلاش جهت مناسب سازی منزل و خودروی معلولان از الویت های بهزیستی بوده و از این رو ۴۰۰ میلیون تومان در راستای مناسب سازی  فضای زندگی وخودروی مددجویان  هزینه گردیده است.

وی خاطر نشان کرد : بازدید از مراکز تحت نظارت توسط کارشناسان جهت اطمینان از رعایت دستورالعملها و بخشنامه های مذکور و ارائه آموزشهای لازم به رابطین کلیه مراکز نگهداری بصورت مستمر در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به قرارگرفتن در ماه رمضان و یاری خیرین در کمک به رفع نیاز مددجویان و افراد دارای معلولیت تصریح کرد: خیرین می توانند نذورات و کمک های خود را به حساب ۲۱۰۰۹۱۴۳۴۵۲۴۱۱۱ نزد بانک توسعه تعاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان ویا به شماره کارت مجازی ۵۰۲۹۰۸۱۰۱۰۳۲۱۸۰۶ واریز نمایند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست