• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۸
  • شناسه خبر: 14439

هشدار نسبت به تب برفکی

پیام ملّت - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این مقطع زمانی دوره ای است که شیوع بیماری تب برفکی در کشور و به تبع آن استان را تهدید می کند.

مجید اسکندرپور در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت » با بیان اینکه واکسن یک ایمنی خیلی قوی در ارتباط با بیماری تب برفکی نمی دهد، اظهار کرد: واکسن زمانی موثر خواهد بود که در کنار آن مراقبت های بهداشتی و قرنطینه ای رعایت شود.

وی اظهار داشت: یعنی دامدار باید بداند در دوره ای که شیوع بیماری تب برفکی وجود دارد از حمل و نقل دام از یک منطقه آلوده به منطقه خود، خرید دام جدید یا فروش دام خود در این مقطع زمانی خودداری کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه دامداران باید اصول بهداشتی را در محیط دامداری خود تا زمان برطرف شدن این بیماری به صورت ویژه مورد توجه ویژه قرار دهند افزود: با اعمال موضوع های قرنطینه ای از بروز خسارت های بیماری مذکور می توان جلوگیری به عمل آورند.

اسکندرپور با اشاره به اینکه واکسیناسیون امسال به بخش خصوصی واگذار شده است عنوان کرد: امروز در تمام مراکز واکسن موجود است از دامداری های صنعتی، سنتی خواسته شده است که به این مراکز مراجعه کنند.

وی در خصوص میزان مصرف گوشت قرمز و سفید در استان تصریح کرد: علی رغم اینکه رستوران ها تعطیل و مراسمات لغو است اما مصرف گوشت در مجموع کاهش آنچنانی پیدا نکرده است. البته حدود یک درصد افزایش مصرف گوشت طیور مشاهده شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه گوشت گوسفند و بز با یک درصد افزایش مصرف همراه بوده است تاکید کرد: این در حالی است که گوشت گاو ۱۸ درصد با کاهش مصرف همراه بوده است.

اسکندرپور اظهار داشت: در حال حاضر حدود یک میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز در استان وجود دارد این در حالی است که حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین اعم از گاو و گوساله در استان زنجان وجود دارد. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست