• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۸
  • شناسه خبر: 14451

پیش بینی ۱۸ برنامه عملیاتی جهت تحقق جهش تولید

پیام ملّت - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در راستای تحقق شعار سال تعداد ۱۸ برنامه عملیاتی در سازمان پیش بینی شده است.

جواد تاراسی در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت » اظهار کرد: ۱۸ برنامه عملیاتی پیش بینی شده در قالب ۲ گروه پایداری و خوداتکایی در محصولات راهبردی و بهره وری عوامل تولید هستند.

وی با اشاره به برنامه های عملیاتی سازمان جهاد در قالب تولید پایدار و خود اتکایی در محصولات راهبردی عنوان کرد: افزایش تولید محصولات زراعی راهبردی اعم از گندم، جو، حبوبات و دانه های روغنی که در تامین امنیت غذایی بسیار حایز اهمیت است از جمله این برنامه ها است. گفتنی است که در خصوص محصول گندم با توجه اینکه مقدار و پراکنش بارندگی ها بسیار خوب بوده همه تعهدات کاشت صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: با وجود اینکه نسبت به کاشت گندم به علت قیمت گذاری آن رغبت چندانی وجود نداشت اما کشاورزان استان زنجان بیش از سایر استان ها اهتمام ورزیدند و همه تعهدات کاشت خود را انجام دادند.

تاراسی با اشاره به اینکه بارندگی ها به گونه ای بود که همه سطوح کشت شده سبز شد همچنین عواملی همچون تامین کود و بذر که در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان بود تامین و فراهم شد تاکید کرد: در صورت بارش باران با پراکنش مناسب تلاش ها در جهت شکست رکود گندم خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع توسعه باغات در اراضی شیب دار عنوان کرد: امید است که با مرتفع شدن مشکلات در خصوص توسعه باغات در سطح اراضی شیب دار از سوی وزارت نیرو و تمدید پروانه های ابطال شده، امسال حدود یک هزار و ۳۵۰ هکتار توسعه باغات در اراضی شیب دار صورت پذیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: تامین مواد پروتیئنی ۳ زنجیره تولید شیر و گوشت و یک زنجیره تولید ماهی و استقرار و احداث زنجیره تولید شیر و گوشت شرکت کشت و صنعت خرم دره امسال از جمله سایر برنامه های جهاد در راستای تحقق جهش تولید است.

تاراسی با بیان اینکه پرورش ماهی ۹۰۰ تنی در روستای گنبد ایجرود که امسال یک فاز آن به بهره برداری می رسد، نیز از جمله این برنامه ها است افزود: توسعه کشت گلخانه ای، کشت گیاهان دارویی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان از جمله سایر برنامه های عملیاتی جهاد در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقا بهره وری ۹ برنامه عملیاتی تدوین شده است عنوان کرد: از جمله آنها می توان به تجهیز اراضی به سامانه های نوین آبیاری، ارتقا مکانیزاسیون، آموزش توانمند سازی نیروهای فعال کشاورزی، ارتقا سطح اجرای کشاورزی حفاظتی در مزارع، توسعه صنایع تبدیلی وکاهش ضایعات، اصلاح باغات با روش های نوین، حذف و جایگزینی باغات قدیمی، توسعه ارقام پربازده و سازگار، افزایش تولید در واحد سطح، بهبود پایه ژنتیکی عوامل تولید و تامین بذور اصلاح شده اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تسهیلات ارتقا مکانیزاسیون آماده شده به همین علت این موضوع در استان زنجان با رشد جهشی همراه خواهد بود خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که امسال به میزان ۴۵۰ میلیارد ریال در جهت تجهیز اراضی به سیستم آبیاری های نوین اعتبار جذب شده است. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست