• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۹
  • شناسه خبر: 14571

طرح غربالگری سرپایی در قطع زنجیره کرونا تاثیرگذار بود

پیام ملّت - استاندار زنجان گفت: اجرای طرح غربالگری سرپایی در مدیریت بیماری کرونا و کاهش انتقال زنجیره آن بسیار تاثیرگذار بوده است که این کار مهم با همکاری خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و نقش موثر مردم فراهم شد .

به گزارش« پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت » و به نقل از ایرنا استاندار زنجان اظهار کرد: جرقه اجرای طرح غربالگری با نیت خوب و خیرخواهانه مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و انستیتوپاستور شروع  شد که ایده این طرح مختص زنجان است..وی با بیان اینکه استان در موضوع کرونا با نقشه عملیاتی ورود  پیدا کردیم، اظهار داشت: در این نقشه راه بزرگترین هدف، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بود که اقدامات مختلفی از جمله شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا در راستای کاهش ازدحام در بیمارستان‌ها و تبعات ناشی از آن انجام شد..

حقیقی با تاکید بر اینکه در این نقشه راه به بحثهای آموزشی در موضوع کرونا توجه ویژه ای شد، ادامه داد: در این راستا استودیوی سلامت در استان با گفتمان غالب با موضوعات پروتکل های بهداشتی و گفتمان پزشکان، پرستاران و متخصصان امر درمان و بهداشت با مردم، طراحی و راه‌اندازی شد که روزانه نیم ساعت به طور مستقیم با مردم گفت و گو داشتند.

استاندار زنجان با اشاره به فعال شدن خیران و پویش‌های مردمی به معنای واقعی گفت: از روز هفتم فروردین امسال از بیماران سرپایی علامت دار تست آزمایشگاهی گرفته شد که نتایج بسیار مطلوبی هم داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به تست های مثبت حاصل از این طرح، برای درمان بیماران مثبت از نقاهتگاه‌ها استفاده شد و قبل از اینکه این افراد وارد بیمارستان شوند، هم خود فرد و نزدیکان آنان که تست مثبت داشتند، تحت درمان و قرنطینه قرار گرفتند.

حقیقی افزود: بر این اساس ۳.۸ درصد از افرادی که تست مثبت آزمایشگاهی سرپایی داشتند، نیازمند بستری در بیمارستان‌ها بودند و  بقیه افراد، یا درمان شدند و یا تحت مداوا در سیستم خارج از بیمارستان هستند.

 استاندار زنجان ادامه داد: آمار بستری شدگان در بیمارستان نسبت به هفتم فروردین کاهش معناداری یافته و بهبودی بستری هم در استان معنادار شده است به طوری که حدود ۸۰ درصد از بستری ها بهبود یافته اند.

حقیقی خاطرنشان کرد: نتایج این طرح در استان موجب شد که این طرح در کشور و سایر دانشگاه ها هم اجرایی شود که آمادگی وجود دارد این تجربه بدون هیچ منتی در اختیار دیگر دانشگاهها قرار داده شود و با توجه به تجربه مستندسازی، این تجربیات نیز در اختیار علم پزشکی دنیا باشد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸۰۶ نفر رسید. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست