• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۹
  • شناسه خبر: 14527

هنرمندان زنجانی بیش از ۲۰۰ اثر هنری مرتبط با کرونا تولید کردند / خسارت ۵ میلیارد تومانی کرونا بر اهالی هنر

پیام ملّت - معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: هنرمندان زنجانی اقدام به تولید بیش از ۲۰۰ اثر هنری فاخر مرتبط با کرونا کردند.

محمود علیمحمدی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت » اظهار کرد: هنرمندان استان زنجان آثار مذکور را که مرتبط با کرونا بود در اسفند ماه و در پی شیوع بیماری کرونا تولید کردند.

وی افزود: راه اندازی کمپین ها و پویش های در خانه بمانیم توسط هنرمندان زنجانی و برگزاری کلاس های آموزشی از راه دور توسط آموزشگاه ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در روزهای کرونایی بود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در پی شیوع کرونا تجمعاتی همچون آموزشگاه ها، سینماها تعطیل و اجرای برنامه های مختلفی مانند کنسرت و جشنواره لغو شد عنوان کرد: این اقدام حوزه ارشاد در راستای مقابله با بیماری کرونا بوده است.

علیمحمدی در خصوص خسارت هایی که کرونا بر هنرمندان استان تحمیل کرده است افزود: برخی از این خسارت ها شامل پرداخت اجاره های آموزشگاه ها در زمانی که فعالیتی نداشتند و پرداخت هزینه ها آب و برق بوده است.

وی ادامه داد: همچنین خسارت های دیگری که هنرمندان را متضرر کرد خسارت هایی با عنوان عدم نفع بوده است که این خسارت شامل سودی است که هنرمند در صورت فعالیت از آن منتفع می شد اما به علت استمرار شیوع کرونا از آن بی نصیب مانده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه برآوردهایی در زمینه میزان خسارت های هنرمندان استان صورت گرفت عنوان کرد: میزان این خسارت ها در مجموع حدود مبلغ ۵ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

علیمحمدی در خصوص جامعه هنرمندان استان زنجان اظهار داشت: جامعه آماری هنرمندان در صورت سطح بندی آنها بسیار گسترده است. چرا که هنرمندان در سه سطح استاد تمام، متوسط و مبتدی تقسیم بندی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت آماری اساتید حرفه ای زنجان نزدیک به ۵۰۰ هنرمند فعال است افزود: این در حالی است که هنرمندان حوزه متوسط یا مجموعه سطح دوم دارای جامعه آماری گسترده تر و نزدیک به ۲۰ هزار نفر است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه جمعیت آماری هنرمندان مبتدی و آماتور تقریبا ۱۵۰ نفر است، ادامه داد: این افراد اغلب علاقه مندان در حال یادگیری و آموزش هستند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست