• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۰
  • شناسه خبر: 14652

۴۰ درصد شبکه توزیع آب نیاز به اصلاح دارد

پیام ملّت - مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: حدود ۴۰ درصد از شبکه توزیع آب استان زنجان نیاز به اصلاح دارد.

مصطفی اکرمی در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت » اظهار کرد: لازم به ذکر است که بیش از ۷۰۰ کیلومتر در شهرها نیاز به اصلاح شبکه های توزیع آب دارد. اما در این راه مشکلاتی از جمله تورم، گرانی تجهیزات و کاهش اعتبارات دولتی وجود دارد.

وی افزود: روز به روز بر فرسودگی شبکه های آب بیش از گذشته افزوده می شود. گفتنی است که سرعت فرسودگی شبکه آب از سرعت اصلاح آن در استان زنجان بسیار بالاتر است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان  با بیان اینکه آب بدون درآمد در شرکت های آب و فاضلاب شامل آیتم های هدرفت واقعی و هدررفت ظاهری شبکه های آب است افزود: هدر رفت واقعی شبکه های آب در حقیقت نشتی های شبکه های آب هستند. این در حالی است که هدر رفت ظاهری شبکه های آب، آبی است که توسط مشترکین مصرف می شود اما وجهی در قبال آن پرداخت نمی شود.

اکرمی با اشاره به اینکه آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب زنجان درسال ۹۷ حدود ۲۲ درصد بود عنوان کرد: از این ۲۲ درصد حدود ۱۰٫۵ درصد آن شامل موضوع هدررفت واقعی شبکه توزیع آب در خطوط انتقال، شبکه های توزیع و انشعابات است.

وی با اشاره به اینکه زنجان دارای کمترین زمان برای رسیدگی به حوادث و اتفاقات پیرامون آب در کشور است عنوان کرد: ۲٫۵ ساعت زمان رسیدگی به شبکه های توزیع آب در زنجان است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه در چند سال اخیر تکنولوژی های خوبی وارد کشور و بومی سازی شده است اظهار داشت: شهر زنجان از محدود شهرهایی است که ۵۰ درصد آب آن از منطقه شرق و ۵۰ درصد آن از منطقه غرب آن تامین می شود.

اکرمی با بیان اینکه سرانه مصرفی آب به ازای هر نفر در شبانه روز برای زنجان حدود ۲۰۷ لیتر است افزود: این در حالی که سرانه مصرفی آب به ازای هر نفر در شبانه روز در کشور ۱۵۰ لیتر و در دنیا ۷۵ لیتر است. زنجان دارای سرانه مصرفی آب بیشتری به ازای هر نفر در شبانه روز است. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست