• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۰
  • شناسه خبر: 14621

۸ وقف جدید در زنجان ثبت شد

پیام ملّت - کارشناس اوقاف شهرستان زنجان از ثبت ۸ مورد وقف جدید طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

محمد رستمی در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت » اظهار کرد: ۸ مورد وقف جدید در سال ۹۸ به ثبت رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که امسال نیز اطلاعات اولیه در خصوص یک مورد وقف جدید به افراد علاقه مند به این نیت خیر و نیک داده شده است اما در حال حاضر ثبت نشده است.

کارشناس اوقاف شهرستان زنجان در خصوص راهکار پیشنهادی در زمینه ترویج و ماندگار کردن فرهنگ وقف در میان مردم تصریح کرد: ترویج وقف به اعتقادات مردم باز می گردد به عبارتی تقویت اعتقادات مردمی می تواند منجر به سوق دادن آنها به سوی ترویج و استمرار این فرهنگ دیرین و خداپسندانه شود.

رستمی ادامه داد: چنانچه امکان مشاهده مردم از اجرای نیات آنها فراهم شود و به این ترتیب مردم اطمینان حاصل کنند که اداره اوقاف دراجرای نیات واقف عمل می کند یا به عبارتی شیشه ای و شفاف شدن فرایند وقف می تواند راهی مناسب برای تقویت آن باشد.

وی در خصوص چکونگی اطلاع رسانی در خصوص وقف های انجام شده اظهار داشت: اطلاع رسانی عمومی در هفته وقف که مصادف با ایام ماه صفر است از طریق جشنواره صورت می گیرد البته گفتنی است که از طریق سایت اوقاف نیز اطلاع رسانی مربوطه در مورد وقف های صورت گرفته انجام می شود.

کارشناس اوقاف شهرستان زنجان در خصوص مجازی یا حضوری بودن نحوه برگزاری نمایشگاه مذکور اعلام کرد: تاکنون چگونگی برگزاری نمایشگاه گفته شده و حضوری یا مجازی بودن آن مشخص نشده است. در صورت مشخص شدن اطلاع رسانی های مربوطه صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: شهرستان زنجان با احتساب مسجد دارای ۱۰۰۳ موقوفه  ثبت شده است که می توان گفت ازاین میان تعداد ۵۳۰ مورد آن مسجد و مابقی آن موقوفه هستند. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست