• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۱
  • شناسه خبر: 14711

تولید ۵۰هزار دقیقه محتوای آموزشی، صوتی وتصویری در ایام تعطیلی مدارس

پیام ملّت - مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت : در ایام کرونایی محتوای آموزشی تولید شده در مناطق آموزش و پرورش استان بیش از ۳۵هزار دقیقه بوده که در مجموع کل ۵۰هزار دقیقه معادل ۸۳۳ساعت است.

به گزارش«پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش استان زنجان، ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به فعالیت های اداره کل در ایام کرونایی گفت: در ایام کرونایی ۲۳هزار نفر به طور مستقیم تحت آموزش های لازم قرار گرفتند ،۳۰هزار و ۵۰۰برگ ماده آموزشی ویژه مسائل بهداشتی ارائه و علاوه بر آن ۲۶هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده  به مدارس مناطق استان با هدف بازگشایی احتمالی  توزیع شد.

رفیعی تصریح کرد: در دوران کرونایی نزدیک به ۳۵هزار ماسک در مدارس استان توزیع و اعتباری نزدیک به ۱۱میلیارد و ۸۸۰میلیون ریال  به مناطق آموزش و و پرورش برای کارهای بهداشتی این بیماری اختصاص یافت  که در این میان آموزش  و پرورش بیش از سایر دستگاه های دیگر تحت الشعاع این وضعیت قرار گرفت.

وی ابراز داشت : بر این مبنا با هدف آموزش های مستمر به دانش آموزن صداو سیما نیز پای کارامد، به طوری که روزانه ۲۸عنوان برنامه ۳۰دقیقه ای درمجموع ۸۴۰دقیقه را برای گروه های هدف پوشش می دهد و این در حالی است تا اسفند سال گذشته محتوای آموزشی  در برخی پایه  های  درسی به میزان  ۸۰و برخی دیگر  ۷۰درصد انجام گرفته و همه این اقدامات آموزش های کنونی برای ۲۵درصد باقیمانده  است.

رفیعی در ادامه اظهار داشت: محتواهایی در زمینه آموزشی، پرورشی، ورزشی، مشاوره و پایگاه های محتوا و سواد آموزی تولید و در ارتباط با  تولیدات نوشتاری نیز باید گفت تا کنون چهار هزار برگ تولید و منتشر شده  که  در شهرستان های استان  این رقم به ۱۳۲هزار برگ رسید  که نزدیک ۴۶هزار نفر از دانش آموزان ابتدائی بصورت مستمر نسبت به دانلود آنها اقدام کرده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: با احتساب تمامی محتواهای نوشتاری، صوتی، تصویری بارها و بارها دانلود توسط دانش آموزان انجام گرفته که بخشی از دیگر محتواها به صورت صوتی وتصویری بوده که در مقطع متوسطه اول سه هزارو ۸۴۲دقیقه تولیدی بوده  که هدف گذاری انجام گرفته چهار هزار و ۵۰۰دقیقه لحاظ شده است.

این مقام مسؤول اظهار داشت: در مقطع متوسطه دوم نیز به طور ویژه برای پایه دوازدهم هفت هزار دقیقه  و مقطع فنی و حرفه ای نیز  نزدیک به ۲هزار دقیقه محتوای آموزشی تولید شد که در مجموع نزدیک به ۱۳هزار دقیقه محتوای صوتی و تصویری در زنجان تولید و منشر شده است.

رفیعی  ادامه داد:  اقدامات محتوای آموزشی صوتی وتصویری مناطق آموزش و پرورش استان نیز بیش از ۳۵هزار دقیقه تولیدی بوده که در مجموع کل ۵۰هزار دقیقه معادل ۸۳۳ساعت در این بخش انجام گرفته که  در اختیارگروه های هدف قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با کارهای انجام گرفته  برای روستاهای فاقد اینترنت نیز محتواهای اموزشی به طریق مختلف ارسال شده که برای این بخش نیز نزدیک به ۷۰۰میلیون ریال اعتیار در نظر گرفته شد و هم  اکنون در حال توزیع است.

رفیعی با اشاره به  اینکه این اداره کل، علاوه بر آموزش، کارهای فرهنگی، پرورشی و هنری را نیز  انجام می دهد، افزود:طی ایام کرونایی مرکز مشاوره این اداره کل  نسبت به تولید ۱۲۱برگ مشاوره، هفت مورد فیلم، ۲مورد نشریه  اقدام کرده و با راه اندازی صدای مشاوره نیز به ۸۵۴نفر مشاوره ارائه کرده و و ۴۸مورد مشاوره مددکاری نیز ساماندهی شده است.

وی اظهار داشت: در این ایام نیز از سوی معاونت فرهنگی این اداره کل، حفظ  جزء ۳۰قرآن برای ۲۳هزار دانش آموز در نظر گرفته شده که برنامه های مجازی دارالقرآن ها فعال بوده  و در این ارتباط ۲هزار و ۴۰۰دانش اموز فعال هستند و از طرفی برای  پایان سال تحصیلی نیز جشن تکلیف بصورت حضوری برگزار می شد  که امسال به دلیل کرونایی در منزل انجام می گیرد.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در  روزهای کرونایی و برای پویایی دانش اموزان ۴۵فیلم آموزشی ورزشی  به مدت ۲۰۰دقیقه از سوی معاونت تربیت بدنی تهیه و در پورتال اداره کل اموزشی و پرورشی بارگذاری شده که گروههای هدف می توانند از ان استفاده کنندو برای  سوادآموزان نیز ۲۲۰دقیقه فیلم تولید شده است.

رفیعی خاطر نشان کرد: طی این ایام  ۲۴گروه بسیج دانش اموزی شکل گرفت که ۱۶۵محیط آموزشی و ۶۲محله را  را ضد عفونی کردندکه در این راستا  ۲۵کانون، ۱۵مرکز مشاوره و ۱۲دارالقران نیز فعالیت می کنند.

وی در پایان با اشاره به اهم عملکرد آموزش و پرورش استان در سال ۱۳۹۸ اظهار داشت: گزیده ای از عملکرد آموزش و پرورش استان در سال گذشته در قالب کارنامه گردآوری شده که در سایت اداره کل و فضای مجازی منتشر شده است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست