• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۳
  • شناسه خبر: 14798

۹۳ درصد از وظایف بهزیستی به مردم واگذار شده است

پیام ملّت- مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : بهزیستی سازمانی مردمی است و برپایه مشارکت مردم و حمایت مردم از جامعه هدف فعالیت می کند و بیشتر فعالیت های آن به مردم واگذارشده است.


محمد محمدی در گفت و گو با «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه ۹۳ درصد از وظایف  بهزیستی به مردم واگذارشده است و توسط بخش خصوصی اداره می شود ، عنوان کرد : ۳۹۴ مرکز از بهزیستی مجوز فعالیت دریافت کرده اند و نزدیک به ۴هزار نفر بصورت غیرمستقیم با بهزیستی فعالیت می کنند .


وی با اشاره به اینکه ۱۷هزارمستمری بگیر در َسطح استان هستند که شامل معلولین ،زنان سرپرست خانوار ،ایتام و.‌.‌‌‌…هستند ، تصریح کرد : ۱۷۸ کودک کار ،۲هزار و ۵۰۰زن سرپرست خانوار ، نزدیک به ۴هزار زن بدسرپرست و۲۵۰ کودک بصورت امدادبگیر تحت پوشش بهزیستی هستند .


محمدی از افراد دارای معلولیت به عنوان شهروندان درجه یک جامعه نام برد و خاطر نشان کرد : این افراد باید بتوانند از امکانات جامعه بطور کامل استفاده کنند و تنها بهزیستی متولی رسیدگی به معلولین نیست و به عنوان شهروند عادی همه ارگانها باید به آنها رسیدگی کنند .


وی با اشاره به اینکه اطلاعات ۲۱هزار معلول درسامانه بهزیستی استان زنجان ثبت شده است و ۱۰۶هزار سالمند در استان زنجان زندگی می کنند ، افزود : هدف بهزیستی توانمندسازی معلولین است و مناسب سازی از ارکان توانمندسازی معلولین و همچنین حضور معلولین و سالمندان در جامعه است .


مدیر کل بهزیستی مشاوره ژنتیک را راهکاری مهم در پیشگیری از تولد کودک معلول دانست و یادآور شد : ۵۰ درصد معلولیت ها بدلیل اختلالات ژنتیک است و۱۹هزار اختلال ژنتیکی شناسایی شده اند که بهزیستی با مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج تلاش می کند میزان تولد کودکان معلول را کاهش دهد.


این مقام مسئول تعداد کودکان ۳ تا ۶ استان را در سال گذشته ۶۳ هزار کودک عنوان کرد و افزود : از این تعداد تقریبا ۴۱هزار کودک شهری و تعداد ۲۲ هزارکودک در روستاها ساکن هستند که طبق برنامه ریزی های استانی ۸۵ درصد کودکان غربالگری بینایی شدند .


محمدی در ادامه به نقش مشاوره و روانشناسی بعنوان مداخله زود هنگام از بروز آسیبهای اجتماعی و اختلافات خانوادگی اشاره نمود و خاطر نشان کرد  : از هر ده هزار ازدواج در زنجان ۲ هزار ازدواج منجر به طلاق می شود و بهزیستی در طلاق های که پایه روانشناختی دارند ورود می کند  وشماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی شبانه روزی آماده دریافت گزارشهای کودک آزاری ، همسر آزاری ، اختلافات خانوادگی و…است .


وی یادآور شد : خط مشاوره ۱۴۸۰بهزیستی از ۸صبح تا ۱۲ شب مشاوره کاهش استرس و اضطراب از ویروس کووید ۱۹ را بصورت رایگان به تماس گیرندگان ارائه می دهد .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست