• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۴
  • شناسه خبر: 14911

با نمک زیاد زندگی را شور نکنید

پیام ملّت - روانشناس بالینی گفت: دعوا نمك زندگی زن و شوهر است، اما دعوایی كه در نهایت منجر به داد و فریاد، ضرب و جرح، توهین و تحقیر شود ادامه زندگی زوجین را با مشكل جدی مواجه می سازد.

علیرضا کاظم لو در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: چنانچه در رابطه زوجین هیچ اصطکاکی و بحثی نباشد می توان گفت آن زندگی مشکل دارد. بنابراین وجود اختلافات در زندگی مشترک طبیعی است اما آنچه که مهم است این است که راه های بیان عقاید و صحبت کردن را یاد بگیریم اصولا هر بحثی به معنی پایان زندگی مشترک و نفرت زوجین از همدیگر نیست مگر اینکه راه صحیح دعوا را بلد نباشیم.

وی با بیان اینکه لازم است که همه افراد مهارت های زندگی از جمله مهارت ارتباط موثر، خودآگاهی، تصمیم گیری، حل مساله، همدلی و غیره را آموزش دیده و عمل کنند افزود: لازم به ذکر است که در میان مهارت های زندگی، مهارت همدلی به صورت به صورت اغراق آمیز در همه ایرانی ها وجود دارد. این مهارت منجر به درک دیگران می شود همچنین کسب این مهارت منجر به بهبود روابط اجتماعی و اتخاذ رفتارهای حمایت گرایانه درقبال افراد جامعه و انتخاب اهداف اجتماعی می شود.

روان شناس بالینی با بیان اینکه آنچه که بیش از سایر مهارت ها اهمیت دارد کسب مهارت خودآگاهی است افزود: چرا که باید از خود شروع کرد و خودخواهی ها کنار گذاشت و گذشتن و کوتاه آمدن را به عنوان روشی برای بهبود روابط خود در زندگی مشترک به کار گرفت. لذا زوجین باید گذشت در زندگی و نگاه تعاملی را در زندگی مشترك خود همواره به یاد داشته باشند و این مهم را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

کاظم لو با اشاره به اینکه آموزش هاي پيش از ازدواج مهمترين راهكار براي تقويت زندگي زناشويي است عنوان کرد: اين آموزش ها بايد قبل از ازدواج هم به دختران و هم پسران ارايه شود تا با بكارگيري آنها روابط عاطفي میان همسران بهبود یابد و زندگي های مشترک تحكيم يابند.

وی با بیان اینکه مشاوره قبل از ازدواج با يك متخصص يا يك مشاور خبره در امور خانواده و برخوردار از اطلاعات امروزي امري ضروري است ادامه داد: اگر زوجين قبل از ازدواج به مشاور مراجعه كنند اين امر به زندگي بهتر و دوام آن كمك شاياني مي كند. مشاوره قبل از ازدواج مهمترين اقدامي است كه به افراد كمك مي كند واقع بينانه به ازدواج نگاه كنند و از هرگونه احساسات غيرعقلاني بپرهيزند.

روان شناس بالینی افزود: با توجه به اين حقيقت غيرقابل انكار مراجعه به مشاور آن هم قبل از ازدواج براي تداوم يك زندگي و تصميم گيري درست تاثير مطلوبي خواهد داشت و در كاهش آمار طلاق و توقف روند صعودي اين پديده ضداجتماعي تاثير بسزايي دارد.

بی شک بیماری کرونا و خانه نشینی بر افزایش اختلافات خانوادگی بی تاثیر نبوده است چراکه کرونا بهانه ای برای انفجار زوجین در موقعیت های کنار هم بودن آنها شد.

کاظم لو در خصوص تاثیر کرونا بر مشکلات خانوادگی عنوان کرد: اگرچه اختلافات و آسیب‌های اجتماعی در ایام پیش از کرونا نیز وجود داشته است، اما بی شک بیماری کرونا و خانه نشینی بر افزایش اختلافات خانوادگی بی تاثیر نبوده است چراکه کرونا بهانه ای برای انفجار زوجین در موقعیت های کنار هم بودن آنها شد.

وی اظهار داشت: رازهایی در خصوص زنان و مردان وجود ندارد و همه چیز در مورد این دو جنیست کاملا عیان است بلکه تنها توانایی درست دیدن می خواهد چراکه ادارک زنان و مردان از یکدیگر متفاوت است. از این رو نیاز است که زنان و مردان تفاوت های فردی جنس مقابل خود را بشناسند. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست