• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۴
  • شناسه خبر: 14870

بیش از ۷۵۰ اثر ویدئویی فرهنگی و هنری و ادبی در ایام قرنطینه در زنجان تولید شد

پیام ملّت-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: مجموع فعالیت‌های مربیان کانون استان تا حال حاضر تولید بیش از ۷۵۰ اثر ویدئویی فرهنگی و هنری و ادبی بوده است.

علی رضا نوری در گفتگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به شرایط سخت کرونایی و ضرورت در خانه ماندن به جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، اظهار داشت: در شرایطی که کشورمان دچار بیماری منحوس کرونا بوده و تمامی مراکز آموزشی و فرهنگی، اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، مهدکودک‌ها و نیز مراکز کانون پرورشی فکری در کشور و استانمان تعطیل هستند، بیش از پیش لازمتر بنظر می‌رسید تا با تولید بسته‌های فرهنگی و آموزشی امید و نشاط و آرامش را به خانه‌های مردم و دانش‌آموزان ببریم.

وی افزود: در این راستا مربیان و تلاش‌گر فرهنگی و هنری کانون استان زنجان، همگام با همکاران کانون‌های سراسر کشور، برای ارتباط با اعضا، و همه کودکان و نوجوانان زنجانی که همراه با خانواده‌های خویش، در خانه مانده‌اند، برنامه‌های متنوعی را با عنوان پیک امید اجرا می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خاطر نشان کرد: تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۹ همکاران تلاش کردند تا با انواع روش‌های ارتباطی مجازی و از را دور، با خلق فضایی عاطفی و مهرورزانه، برنامه‌های خلاقانه تصویری را به خانه‌های مخاطبان برده و اوقاتی غنی و پرنشاط را برای آنان فراهم بسازند.

این مسئول گفت: مجموع فعالیت‌های مربیان کانون استان تا حال حاضر تولید بیش از ۷۵۰ اثر ویدئویی فرهنگی و هنری و ادبی بوده و درصدد هستیم تا با اجرای این طرح مهم به خواست و نیاز کودکان و نوجوان توجه به اهداف کانون نائل آییم.

نوری با اشاره به رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی توسط مراکز کانون و کتابخانه‌های سیار در ایام تعطیلی مراکز تصریح کرد: فعالیت‌های پیک امید کانون استان در سطح کشور پیشرو بود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان به موضوعات آثاری که در قالب پیک امید مجازی تولید و منتشر شده و نظر مخاطبان را جلب کرده است پرداخت و اظهار داشت: کاردستی، اوریگامی، قصه‌گویی، نقاشی، شعرخوانی، معرفی شخصیت‌های علمی و تاریخی، کتاب‌خوانی، معرفی کتاب و …، از موضوعات این برنامه‌ها است که بر اساس علاقه‌مندی بچه‌ها طراحی شده است و همه روزه در سایت کانون کشور و استان بارگذاری و توسط مربیان کانون استان در ارتباط با اعضا در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود.

 وی افزود: مرکز سرگرمی و بازی‌های سازنده کانون کشور از سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را شروع کرده و هدف آن  طراحی و تولید سرگرمی‌های فکری و فرهنگی و هنری برای بچه‌ها بوده است، طراحی و ساخت تولید اسباب بازی، سرگرمی و نرم افزارهای آموزشی و تولید سه نسل از عروسک دارا و سارا که از محصولات ویژه کانون بحساب می‌آید از دیگر شاخص‌های عملکردی کانون است.

نوری با اشاره به تعداد مراکز کانون استان خاطر نشان کرد: تمامی مراکز ۱۷ گانه ثابت کانون استان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه که زیر نظر مربیان و کارشناسان فرهنگی و هنری و ادبی و با در اختیار داشتن امکانات فرهنگی و هنری چهل عنوان کار فرهنگی انجام می‌دهند در طول سال فعالیت دارند و ۱۱ کتابخانه‌ سیار که به روستاهای کمتر برخوردار و حاشیه نشین شهرها مراجعه می‌کنند نیز با انجام فعالیت‌های فرهنگی در خدمت کودکان و نوجوانان مناطق محروم هستند./ ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست