• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۶
  • شناسه خبر: 15039

سرشاخه کاری درختان گردو در فصل بهار، میزان تولید محصول را افزایش می دهد

پیام ملّت- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: سرشاخه‌کاری درختان گردو در فصل بهار موجب می شود تا میزان تولید محصول در حد چشمگیری افزایش یابد.

مجید قزوینیان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: کارگاه آموزشی سرشاخه‌کاری درختان گردو در فصل بهار با حضور متقاضیان در این شهرستان انجام می شود.

وی افزود: در طرح سرشاخه‌کاری گردو شاخه‌هایی که اصلاحات ژنتیکی در آن‌ها انجام شده به درختان موجود پیوند زده می‌شوند. در این طرح برخی شاخه‌های درختان گردو بریده می‌شوند و سرشاخه‌های جدید بر روی قسمت‌های بریده درختان پیوند زده می‌شوند.

به گفته قزوینیان، با گذشت زمان درختان در قسمت‌های بریده از طریق سرشاخه‌های اصلاح شده رشد کرده و ویژگی‌های درخت از قسمت سرشاخه‌ها متفاوت با بقیه قسمت‌های درخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر ادامه داد: افزایش مقاومت درختان گردو در مقابل سرمای دیررس بهاره، دیرگل‌دهی و برگ‌دهی درخت در فصل بهار، افزایش محصول همراه با ارتقای کیفیت از جمله مزایای این طرح می‌باشد. 

وی تصریح کرد: کارگاه هایی که تشکیل می شود بسیار موثر در امر آموزش باغداران بوده و مراحل مختلف از قبیل زمان تهیه شاخه‌ها و نحوه نگه‌داری، زمان پیوندزنی و روش‌های مختلف پیوند زدن و مدیریت بعد از پیوند با آموزش داده می شود.

این مسئول با بیان این که سرشاخه کاری دارای مزایای فراوانی است گفت: با اجرای طرح سرشاخه‌کاری پیش‌بینی می‌شود میزان تولید محصول گردو هم تا حد چشمگیری افزایش یابد./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست