• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۷
  • شناسه خبر: 15100

چاله های خیابانی زخمی بر چهره شهر زنجان

پیام ملّت- یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد آسفالت مناسب خیابان ها است اما امروز در هر کوی و برزن آسفالت های چهل تکه شده ای خودنمایی می کنند.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سال هاست که چاله های خیابان های سطح شهر به عنوان یک معضل اساسی خودنمایی می کنند و نارضایتی مردم را در پی داشته اند.

وجود این چاله چوله ها چهره شهر را نازیبا می کند، از سوی دیگر وجود این چاله های خیابانی برخی از مواقع جان شهروندان را به مخاطره می اندازد چراکه موجب وقوع تصادفات بدنبال فرار رانندگان از این چاله ها می شود.

همچنین می توان گفت وجود این ناهمواری ها در خیابان ها و کوچه های شهر میزان خرابی خودروها را افزایش می دهد طوری که میزان مراجعه خودروها برای تعمیر جلوبندی در سال بسیار افزایش می یابد.

لذا علاوه بر تحمیل هزینه بر صاحبان خودرو و دیگر وسایل نقلیه، روزانه حوادث رانندگی بسیاری به وجود می آورد و مصدومیت ها و گاهی تلفات جانی نیز به همراه دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب زنجان در خصوص این چاله های شهری به خبرنگار پیام ملّت گفت: برخی از این چاله ها به علت حفاری های شرکت آب و فاضلاب بوده است که در صورت مساعد شدن شرایط جوی، آسفالت ریزی توسط این شرکت انجام خواهد شد.

مصطفی اکرمی تأکید کرد: این درحالی است که تنها برخی از این چاله ها مربوط به شرکت آب و فاضلاب است و برخی دیگر از چاله های خیابانی متعلق به شهرداری است و این ارگان مسئولیت رسیدگی و ترمیم آنها را برعهده دارد.

 مدیر منطقه یک شهرداری زنجان در این باره به خبرنگار پیام ملّت گفت: علت وجود برخی از این چاله و چوله ها در معابر شهری در حقیقت حفاری های پی در پی شرکت آب و فاضلاب و ترمیم نشدن آنها بوده است.

این حفاری های شرکت آب و فاضلاب معمولا با هدف ترمیم شکستگی های لوله های آب و گرفتگی فاضلاب یا انجام طرح های توسعه ای انجام می شود.

اصغر عزیزی با بیان اینکه بارش های سنگین برف در فصل زمستان و محلول پاشی و پخش مخلوط نمک و شن در مواقع ضروری نیز منجر به تخریب آسفالت معابر می شود، ادامه داد: همچنین گفتنی است که به علت فقر مصالح، کیفیت آسفالت در استان زنجان پایین است و این موضوع عاملی دیگر در ایجاد چاله های معابر است.

وی در خصوص زمان برطرف کردن چاله های خیابانی خاطرنشان کرد: لکه گیری در معابر با مساعد شدن شرایط آب و هوایی و قطع بارش ها انجام خواهد شد.

وی افزود: امکان روکش آسفالت برای همه معابر وجود ندارد به همین دلیل از همان محل هایی که لکه گیری انجام شده است چاله و چوله ها مجددا پس از گذشت ۲ سال خود را نشان می دهند.

مدیر منطقه یک شهرداری زنجان با اشاره به اینکه شرکت های خدمات رسان در سطح شهر اعم از آب و فاضلاب،  برق و مخابرات برای اتفاقات خود یا طرح های توسعه ای نیاز به انجام حفاری دارند عنوان کرد: با توجه به زمان بندی ها و بودجه ای که به این شرکت ها تخصیص داده می شود آنها قادر به ترمیم محل نیستند و این موضوع خود باعث افزایش چاله های معابر می شود.

عزیزی با بیان اینکه محدودیت اعتبار در راستای روکش کردن آسفالت ها وجود دارد تصریح کرد: میزان اعتبار درنظرگرفته شده جهت روکش معابر در منطقه یک زنجان حدود ۵ میلیارد تومان است که این میزان اعتبار لحاظ شده جوابگوی روکش کردن همه سطح معابر اصلی و فرعی در منطقه یک نیست. به همین علت لکه گیری ها انجام می شود اما به علت نبود امکانات برای روکش کردن همه سطح معابر مجدد چاله ها باز خواهند گشت.

مدیر منطقه یک شهرداری زنجان با اشاره به اینکه چاله های شهر دغدغه ما نیز هست افزود: چراکه چاله های به وجود آمده در آسفالت معابر و خیابان ها منجر به آسیب به وسایل نقلیه و وقوع تصادفات می شود. لذا ما با توجه به اعتباری که در اختیار داریم روکش برخی از معابر و خیابان ها را انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: به علت وجود محدودیت های اعتباری، مقرر شده است که از درزگیری ها برای بالا بردن کیفیت آسفالت ها استفاده شود. همچنین استفاده از افزودنی و پلی مرها جهت بالا بردن کیفیت آسفالت در دستور کار قرار گرفته است تا طول عمر لکه گیری از این طریق افزایش یابد.

عزیزی به عملیاتی شدن بودجه در سال جاری اشاره و عنوان کرد: به علت محدودیت بودجه و عدم موافقت پیمانکاران با عقد قرارداد مجدد با قیمت سال پیش، لکه گیری ها امسال توسط نیروهای شهرداری انجام می شود که این موضوع موجب کاهش سرعت لکه گیری ها شده است.

وی ادامه داد: شرایط جوی و بارش ها منجر به کاهش میزان آسفالت شده است اما تلاش ها صورت می گیرد که چاله ها در یک ماه آینده به حداقل ممکن برسند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در این خصوص به خبرنگار پیام ملّت گفت: اجرای پروژه های عمرانی و حفاری های متعددی توسط شرکت آب و فاضلاب و بدون ترمیم رها کردن آن علت ایجاد چاله ها در شهرک های اقماری زنجان شده است.

احمد نصیری افزود: مردم شهرداری را مسبب وجود همه چاله های شهری می دانند این در حالی است که در حقیقت شرکت آب و فاضلاب مسبب ایجاد برخی از این حفاری ها و چاله ها در شهرک های اقماری بوده است.

ناهمواری های سطح خیابان ها و معابرزنجان نیازمند توجه بیشتر مدیریت شهرداری و دیگر دستگاه های خدمات رسان است. امید است که با تلاش مسئولین امر بهسازی آسفالت ها در خیابان ها و رفع ناهمواری های معابر شهرمان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست