• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۰
  • شناسه خبر: 15354

بیش از ۱۰ هزار بیمار مشکوک به کرونا تست آزمایشگاهی داده اند

پیام ملّت- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با اقدامات انجام گرفته تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت سرپایی تحت پوشش تست آزمایشگاهی قرار گرفته اند.

۱۹ هزار بیمار مشکوک به کرونا در زنجان تحت قرنطینه هستند

 به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از ایرنا دکتر پرویز قزلباش در گفت و گو با ایرنا افزود: با اقدامات انجام گرفته تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت سرپایی تحت پوشش تست آزمایشگاهی قرار گرفتند که از این تعداد نتیجه آزمایش بیش از هزار نفر مثبت شده که به طور قطع به این بیماری مبتلا شده بودند که بیش از ۵۰ درصد آنان دارای هیچ علامتی نبودند و کمتر از ۴۶ درصد نشانه‌های این بیماری را داشتند.

وی اضافه کرد: افراد مثبت بیمار کرونایی دارای علائم  بالینی به ۲ دسته تقسیم شدند، آنانی که نیاز به درمان و دارو سرپایی داشتند در نقاهتگاه یا در منزل تحت مراقبت قرار گرفتند و دسته دوم به تعداد ۵۷ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند و تحت مراقبت‌های لازم قرار گرفتند.

این مسؤول ادامه داد: در زمان حاضر با کارهای انجام گرفته شمار مبتلایان به کرونا در استان و تعداد بیماران بستری نیز رو به کاهش بوده و میزان بستری ها طی سه هفته گذشته ثابت یا به سمت پایین بوده است.

وی اظهار داشت: روند کاهش بستری ها، مثبت بیماران و تک رقمی شدن آزمایش های مثبت نباید موجب غفلت شود چرا که عدم رعایت نکات بهداشتی در مکان‌های تجمعی همانند دفاتر پیشخوان می تواند شمار مبتلایان را افزایش دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: ویروس کرونا همچنان ناشناخته بوده و رفتار آن تغییر پیدا نکرده است و بر اساس آخرین مطالعات انجام شده، شواهدی از ضعیف شدن ویروس کرونا وجود ندارد و تنها راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس و شیوع آن، رعایت فاصله اجتماعی است.

قزلباش افزود: کنترل ورودی شهرها همانند گذشته نیست ولی در شهرستان طارم همچنان کنترل‌هایی در ورودی شهر برای جلوگیری از ورود آلودگی ویروس کرونا به استان انجام می‌شود، زیرا تبادل‌های زیادی بین استان زنجان و استانهای شمالی کشور وجود دارد و در این میان تنها راه ارتباطی زنجان به شمال از طریق این شهر نیست.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، برخی مشاغل تعطیل شده بودند، پس از مدتی مقرر شد تا مشاغل کم‌ریسک برای آغاز فعالیت خود در سامانه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دریافت پروتکل‌های بهداشتی ثبت‌نام کنند که فعالیت این مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست