• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۲
  • شناسه خبر: 15428

پیشرفت پروژه ۵۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی ماهنشان طبق برنامه ریزی ها

پیام ملّت- رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی استان زنجان گفت: پروژه ۵۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی ماه نشان از نیمه دوم سال ۹۷ شروع شده و در نیمه دوم سال ۹۸ اولین سال اجرا را با ۱۰۰ هکتار زیر کشت پشت سر گذاشته است.

پرویز مرادی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی در ماهنشان دارای برنامه ریزی پنج ساله است و انتظار بر این است تا در پنج سال به سطح زیر کشت ۵۰۰ هکتار برسد و سالانه تقریبا باید ۱۰۰ هکتار زیر کشت برود که برای سال اول مطابق با برنامه ریزی های موجود این پروژه پیش رفته است.

وی افزود: ادامه این طرح به ارائه تسهیلات ارتباط دارد اما روند اختصاص تسهیلات بسیار کند است و باید یک آسان سازی در مسیر ارائه آن به کشاورزانی که در این منطقه اقدام به کشت گیاهان دارویی می کنند، انجام شود.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی استان زنجان با اشاره به این که اگر روند ارائه تسهیلات راحت تر صورت گیرد می توان اطلاع رسانی ها را گسترده و بیش تر کرد، عنوان نمود: با انجام این اقدام می توان متقاضیان بیشتری برای اجرای پروژه جذب کرد زیرا از مشکلات کم آبی و مسائل مربوط به اقتصاد روستائیان با اجرای این پروژه تا حدودی کاسته می شود.

به گفته این مسئول، پروژه ۵۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی ماهنشان از نیمه دوم سال ۹۷ شروع شده و در نیمه دوم سال ۹۸ اولین سال اجرای را با ۱۰۰ هکتار زیر کشت پشت سر گذاشته است.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی استان زنجان با بیان این که اولین گیاهی که مد نظر سازمان مرکز تحقیقات برای کشت است گل محمدی است ادامه داد: کشت زعفران، آویشن، مریم گلی و اسطوخودوس نیز جز اولویت های بعدی است.

وی خاطر نشان کرد: هدف این است تا بیش تر گیاهانی که به صورت نیمه آبی با آبیاری تکمیلی نیاز آبیشان برطرف می شود، مورد کشت قرار گیرند و بر اساس مطالعات انجام شده باید گیاهانی که قبلا در شرایط استان تست شده و می توانند با آبیاری بسیار کم عملکرد اقتصادی بالایی داشته باشند در برنامه کشت قرار داشته باشند./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست