• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۲
  • شناسه خبر: 15490

کاهش۷۵ درصدی زندانیان شوراهای حل اختلاف در سال ۹۸

پیام ملّت- رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان گفت:در اواخر سال ۱۳۹۷ تعداد زندانیان شوراهای حل اختلاف که به علت عجز از پرداخت محکوم به در زندان بودند ۳۴۳ نفر بوده است که این عدد در پایان سال ۹۸ به رقم ۸۵ نفر رسید.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمد رضا احمدی اظهار داشت: تقریبا ً تمامی این ۸۵ نفر پرونده های محکومیت کیفری یا حقوقی دیگری نیز داشتند و از طرف شوراهای حل اختلاف صرفاً اعلام محکومیت به زندان شده بودند و به این ترتیب تعداد زندانیان شوراهای حل اختلاف در سال ۹۸، کاهش ۷۵ درصدی داشته است.

احمدی عوامل موثر در تحقق این امر را اقدامات موثر و اصولی شوراهای حل اختلاف استان در سال ۹۸ از جمله تشکیل شعبه ویژه زندان در زندان،ایجاد مصالحه بین اصحاب دعوی از طرف شوراهای حل اختلاف که از سیاست های اصولی ریاست قوه قضائیه و مورد پیگیری مستمر رییس کل دادگستری استان برشمرد .

وی با بیان اینکه میزان صلح و سازش در سال ۹۸ با محاسبه عملکرد در شعب شهری و روستایی به ۳۴ درصد رسید افزود : این در حالی است که آمار صلح و سازش پرونده های ارجاعی از محاکم و دادسراها مطابق با بخشنامه ریاست قوه قضائیه به ۳۵ درصد رسیده است .

رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان تصریح کرد : در راستای افزایش صلح و سازش در شورا ی حل اختلاف مطابق سیاست های مرکز و دستور رئیس کل دادگستری استان تلاش برای ایجاد صلح و سازش بین اصحاب پرونده و برگزاری دوره های آموزشی اعضای شعب در سال ۹۹ با قوت ادامه پیدا خواهد کرد .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست