• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۸
  • شناسه خبر: 15912

اجرای مرحله سوم غربالگری بیماری کرونا در استان زنجان

استاندار زنجان گفت: مرحله سوم اجرای طرح غربالگری و تست سرپایی بیماری کرونا از امروز یکشنبه در این استان آغاز می‌شود.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در ستاد مقابله با بیماری کرونا استان افزود: مرحله سوم غربالگری بیماری کرونا در استان شامل سنجش سطح ایمنی بیمارانی خواهد بود که قبلا به این بیماری مبتلا شده اند.

وی به ضرورت رعایت فاصله اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: انجام تست های سرپایی که تاثیر قابل توجهی در مدیریت بیماری کرونا داشته است، با قوت در استان استمرار خواهد داشت.  

استاندار زنجان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای روز در استان هیچ برنامه نخواهیم داشت و اگر وضعیت شهری سفید اعلام شود، نماز جمعه در آن شهر با رعایت پروتکال های بهداشتی برگزار و قطعنامه راهپیمایی روز قدس نیز در همان محل قرائت می شود.  

حقیقی با بیان اینکه نماز عید فطر در اماکن پر تجمع، مصلی ها و امامزادگان استان اقامه نمی شود، افزود: نماز عید فطر صرفا در مساجدی که دارای مکان های باز هستند با رعایت پروتکلهای بهداشتی با حضور تعداد محدودی از نمازگزاران برگزار خواهد شد.  

وی از رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط شهروندان استان در آیین احیای شب های قدر، قدردانی کرد و افزود: وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان و کشور نسبت به گذشته، بهتر شده است و این البته به معنی تمام شدن بیماری نیست.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود از بازگشایی رستوران ها و هتل های استان با رعایت پروتکلهای بهداشتی بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این بازگشایی فقط شامل مراکزی است که مجوز رسمی فعالیت دارند.  

وی همچنین به لزوم اجرای اقدامات ایمنی و بهداشتی در محل برگزاری آزمون سراسری تاکید کرد و افزود: دانشگاههای استان نیز از ۱۷ خرداد با رعایت پروتکال های بهداشتی اعلام شده صرفا برای کلاس های عملی بازگشایی می شوند. ایرنا/ ا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست