• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۹
  • شناسه خبر: 16000

آبزی پروری با مشکل تخصیص آب مواجه است

پیام ملّت-مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: از سال ۹۷ تخصیص آب برای فعالیت های آبزی پروری از طرف شرکت آب منطقه ای ممنوع اعلام شده و این مشکل اصلی حوزه آبزی پروری است.

منصور حقی راد در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت » اظهار کرد: دلایل عدم تخصیص آب به فعالیت های آبزی پروری شامل قرار گرفتن در حریم بهداشتی و حریم روستا، قرار گرفتن در نزدیکی یا در محل مناطق حفاظت شده یا حریم رودخانه بوده به همین علل تاکنون  ۵۰ مورد طرح آبزی پروری بلاتکلیف مانده و هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته اند.

وی با اشاره به موضوع سیل سال گذشته افزود: وقوع سیل سال گذشته منجر به وارد کردن خسارات و آسیب هایی به تولید کنندگان حوزه آبزی پروری شد از این رو محیط زیست از اعطا مجوز به این تولیدکنندگان که در مسیرهای سیلابی مستقر بودند خودداری کرد. لذا اینک تولید کنندگانی که محل استقرار آن در بستر رودخانه است باید براساس قانون ماده ۱۱ حفاظت از رودخانه ها باید برای حفاظت از تأسیسات خود نسبت به ایجاد بانک حفاظتی اقدام کنند در غیر این صورت محیط زیست از اعطا مجوز به این تولیدکنندگان در راستای فعالیت های آبزی پروری خودداری می کند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خاطرنشان کرد: کسانی که تولیدکننده کشاورز و دارای آب کشاورزی هستند مجوز در خصوص آبزی پروری از سوی شیلات استان صادر می شود و مشکلی در خصوص دریافت مجوز ندارند.

حقی راد با اشاره به اینکه بازار ماهی همچنان پس از شیوع بیماری کرونا کساد و بی رونق است، افزود: صادرات ماهی از زنجان به استان های شمالی نیز به شدت با کاهش همراه بوده و نیاز است که دولت جهت مرتفع کردن این مشکل نسبت به خرید تضمینی ماهی اقدام کند.

وی ادامه داد: میزان رهاسازی بچه ماهی ها نسبت به مدت مشابه سال پیش با رشد حدود ۱۵ درصدی همراه بوده است. گفتنی است که میزان رهاسازی بچه ماهی در سال گذشته در این مقطع زمانی حدود ۱ میلیون و ۹۸۰ هزار عدد بوده اما در حال حاضر به حدود ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار عدد رسیده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست