• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۳
  • شناسه خبر: 16748

سد تالوار ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پیام ملّت-مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: پروژه سد تالوار تاکنون ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

اسماعیل افشاری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: اهداف این سد شامل تأمین آب شرب، تأمین آب کشاورزی و تأمین حق آبه های پایین دست و نیازهای زیست محیطی است.

وی در خصوص میزان اعتبار مورد نیاز برای به اتمام رساندن سد مذکور عنوان کرد: مبلغ ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار جهت به اتمام رساندن سد مذکور نیاز است که امید است تأمین شود تا پروژه فوق با موفقیت به اتمام رسد و بهره لازم از وجود این سد مهم برده شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با اشاره به اینکه سد تالوار دارای مخزنی به حجم ۵۰۰ میلیون متر مکعب است، ادامه داد: لازم به ذکر است که ارتفاع از پی نیز ۸۸ متر و طول تاج آن ۵۲۹ متر است.

افشاری با بیان اینکه آب ورودی در سال آبی ۹۹ میزان ۱۳۵ میلیون متر مکعب بوده است، ابراز کرد: گفتنی است که میزان آب ذخیره شده در سال آبی ۹۹ به میزان ۱۲۳ میلیون متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه اینک درصد پرشدگی سد تالوار ۲۵ درصد است، عنوان کرد: سد تالوار سدی از نوع خاکی که در فاصله ۱۵۲ کیلومتری جنوب غربی استان زنجان واقع شده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست