• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۳
  • شناسه خبر: 16625

پر کردن چاه های غیر مجاز، گامی در راستای حفظ منابع آب زیر زمینی

پیام ملّت- مدیر امور منابع آب انگوران گفت: با پر شدن ۹ چاه غیر مجاز در این منطقه، حجم آب صرفه جویی شده برای سفره های منابع آب زیرزمینی، حدود ۴۷۰ هزار متر مکعب در سال می باشد.

احمد طاهری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و ادامه روند انسداد و مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های غیر مجاز در دندی، اظهار کرد: با اخذ دستور از مقام محترم قضایی و همکاری خوب پاسگاه انتظامی شهر دندی تعداد ۹ حلقه چاه غیر مجاز از چاههایی که برداشت آب بالایی داشتن پر و مسلوب المنفعه شد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و به منظور کنترل میزان برداشت منابع آب زیرزمینی، کنترل اضافه برداشت‌ها و امکان برنامه‌ریزی آب در انگوران، پر و مسلوب‌المنفعه شدن چاه‌های غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر امور منابع آب انگوران اظهارکرد: حجم آب صرفه جویی شده برای سفره های منابع آب زیرزمینی این منطقه با پر شدن این چاهها، حدود ۴۷۰ هزار متر مکعب در سال می باشد.

وی گفت: شرایط بحرانی آب ایجاب می‌کند تا برای کنترل این روند، برنامه‌های مختلفی اتخاذ شود. یکی از این راه‌حل‌ها برای خروج از وضعیت بحرانی آب که امروز با آن سر و کار داریم، تجهیز چاه‌های آب به کنتور هوشمند و حجمی است .

به گفته این مسئول، نصب و بهره‌برداری از کنتورهای هوشمند، تاثیر سریع، مستقیم و به‌سزایی در کنترل اضافه‌برداشت‌ها دارد.طاهری به کشاورزان و بهره برداران توصیه کرد: در مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی دقت لازم را بعمل آورند تا شاهد افت سفره های آب زیرزمینی در منطقه انگوران نباشند. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست