• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۴
  • شناسه خبر: 16823

امام خمینی (ره) ملّت‌ها را در ممالک اسلامی بیدار کرد

پیام ملّت-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: حضرت امام خمینی (ره) ملّت ها را بیدار کرد و این بیداری همچنان استمرار دارد.

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفتگو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: گفتنی است که وقتی ملّتی بیدار شد هیچ دولت مستکبری جرأت رویارویی با آن را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه حرکت امام فرازمانی و فرامکانی بود افزود: برخی گمان کردند که امام حرکتی را تنها در محدوده جغرافیایی ایران رقم زده است و امکان کنترل و مهار آن مهیا است، اما غافل از آن که تفکر امام، مبارزه با تفکر استبدادی، استعماری و خودمحوری در سطح جهان بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه حضرت امام در مقابل همه بدی ها ایستادگی کرد ادامه داد: حرکت تأثیرگذار این امام بزرگ در افکار، اذهان و اندیشه مردمان جهان خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه اندیشه امام تحولات منطقه را مستقیم و غیرمستقیم  مدیریت می کند تصریح کرد: بدون حضور امام تحولات منطقه معنا و مفهومی ندارد چراکه اگر امام نبود حرکتی در جهت تحولات منطقه آغاز نمی‌شد. اگر امام نبود امروز اسرائیل بر تمام منطقه خاورمیانه مسلط بود و این موضوع به معنای تسلط مستکبرین بر انرژی بود. اگر امام نبود هیچ تحولی در عراق و سوریه و سایر مناطق جهان اسلام اتفاق نمی‌افتاد بلکه به صورت قهقرایی در مقابل استکبار و استبداد تسلیم و به بردگی کشیده می شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه امام همواره اصولی را در تفکر خویش مد نظر قرار می داد، ابراز کرد: حضرت امام همواره به اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی تأکید داشت و معتقد بود که اسلام آمریکایی ما را نجات نخواهد داد چرا که اسلام آمریکایی مصالحه گر، تسلیم پذیر و ظلم پذیر است.مروجین دین اسلام آمریکایی سکولارها و متحجرین بودند که حضرت امام در مقابل همه اینها ایستادگی کرد اما اسلام ناب برگرفته از نهضت حضرت ابی عبدالله الحسین است.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه امام در توجه به نصرت الهی ید بسیار طولانی داشت و در حقیقت امام بدون توجه به نصرت الهی هیچ حرکتی را انجام نمی داد افزود: این تفکر نیز توسط مقام معظم رهبری استمرار پیدا کرد چراکه هر جا که به نصرت الهی ایمان آورده ایم برده ایم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه قیام و نهضت امام راحل در طول قیام حضرت رسول اکرم و حضرت ابی عبدالله الحسین بود ابراز کرد: لذا قیام امام را نمی‌توان جدا از نهضت و قیام رسول گرامی اسلام و حضرت ابی عبدالله الحسین دانست.

وی در خصوص راهبردها و تاکتیک های اجرایی امام راحل عنوان کرد: راهبردها و تاکتیک های اجرایی امام راحل برای راهبردهایش همان حرکتی بود که پیامبر در صدر اسلام و حضرت ابی عبدالحسین حسین در سال ۶۱ هجری لحاظ کرد. پیامبر با بت پرستی، ظلم، بی عدالتی، فاصله طبقاتی و برده گرایی مبارزه کرد نهضت حضرت امام نیز مقابله با همین موارد را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام بیگدلی در پایان افزود: شعار حضرت امام عدالت، استقلال، آزادی و مبارزه با ظلم بود. امام در حرکت خود تحولی همه‌جانبه در اندیشه و مبانی علوم انسانی، علوم تجربی و مباحث قدرت ایجاد کرد و توجه به مردم و جامعه را در درون حرکت خود نهادینه کرد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست