• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۴
  • شناسه خبر: 16817

زنگ خطر آتش سوزی مراتع و علف های هرز به صدا درآمد

پیام ملّت- جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: زنگ خطر آتش سوزی مراتع و علف های هرز با توجه به فرا رسیدن فصل گرما، خشک شدن پوشش های گیاهی و افزایش میزان آتش سوزی ها به صدا درآمد.

محسن پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: به صدا درآمدن زنگ خطر آتش سوزی در حقیقت به نوعی اعلام هشدار به مردم است تا مردم نسبت به این موضوع آگاهی یابند و از این طریق از وقوع آتش سوزی به دلایل انسانی جلوگیری به عمل آید. بنابراین مردم و افراد بومی باید هوشیار باشند و از روشن کردن آتش خودداری کنند و یا اینکه بعد از روشن کردن آتش از خاموش کردن آن اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به اینکه وقوع بارش های فراوان طی امسال و سال گذشته، رویش فراوان پوشش های گیاهی را در سطح استان زنجان در پی داشت، ادامه داد:  این درحالی است که با رسیدن فصل گرما و خشک شدن پوشش های گیاهی افزایش خطر آتش سوزی ها دوچندان خواهد داشت.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه طی دو روز گذشته ۱۱ مورد آتش سوزی علف های هرز مراتع حادث شد افزود: همچنین در روز گذشته ۶ مورد و در طی امروز نیز یک مورد آتش سوزی علف های هرز مراتع گزارش داده شده است. لازم به ذکر است که شرایط مساعدی برای ایجاد و گسترش آتش در عرصه های منابع طبیعی ایجاد شده و متاسفانه این موضوع در تمام كشور باعث افزایش آتش سوزی شده است.

پناهی به مناطقی که در آن گزارش آتش سوزی داده شده اشاره و عنوان کرد: مناطق مذکور شامل اطراف پارک گلستان، پارک ارم، هنرستان، جنب پادگان ارتش، ضلع جنوبی کمربندی خیام، سمت کوی وحدت، روبروی شهرک صنعتی علی آباد، جنب دارایی، بیسیم، جاده بیجار، جاده تبریز و شهرک غرب بوده است.

وی به دلایل وقوع آتش‌سوزی در مراتع اشاره و تأکید کرد: دلایل انسانی نیز همچون رها کردن بطری های شیشه‌ای و فلزی در طبیعت یا خاموش نکردن آتش در تفرجگاه‌ها، انداختن کبریت روشن و ته سیگار روی برگ های خشک و آتش زدن بقایای مزارع از جمله عمده دلایل وقوع آتش سوزی در طبیعت هستند.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان تصریح کرد: آتش‌سوزی در محل‌هایی که علف‌های خشک وجود دارد به سرعت گسترش پیدا می‌کند از سوی دیگر وزش باد به خصوص در ارتفاعات موجب پیشروی آتش می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم که در صورتی که وزش باد در محل مشاهده می‌شد، شهروندان آتش روشن نکنند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست