• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۵
  • شناسه خبر: 16844

جریمه شکارغیرمجاز حیوانات افزایش یافت

پیام ملّت-فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان زنجان گفت: جریمه شکار غیرمجاز حیوانات امسال جهت تنگ کردن عرصه بر شکارچیانی غیرمجاز افزایش یافت.

اسماعیل قلی زاده در گفت وگو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: میزان جریمه شکارغیرمجاز برای آهوی نر مبلغ ۲۵ میلیون تومان، آهوی ماده ۷۵ میلیون تومان، خرس قهوه‌ای مبلغ ۷۵ میلیون تومان و پلنگ ۱۲۰ میلیون تومان تعیین شده است. گفتنی است که در سال پیش جریمه برای شکار آهوی نر و ماده به صورت یکسان و به مبلغ ۱۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی روز گذشته تعداد ۴ بره آهو توسط همشهریان از محیط زیست جدا شده و تحویل اداره محیط زیست داده شده تأکید کرد: بره آهو تا ۱۰ روز پس از تولد قادر به حرکت نیست به همین دلیل مادر آن نسبت به مخفی کردن بره آهوی خود اقدام می کند. لذا از شهروندان تقاضا می شود که از گرفتن و تحویل حیوانات به محیط زیست خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال میزان زاد و ولد حیوانات به علت وجود بارندگی های خوب و پوشش گیاهی فراوان  افزایش پیدا خواهد کرد چرا که تجربه نشان داده است که هر سالی که در آن میزان بارندگی مساعد باشد به علت وفور پوشش گیاهی، میزان حفاظت از تخم افزایش پیدا خواهد کرد.

قلی زاده با اشاره به اینکه امسال تاکنون ۴ قبضه سلاح غیرمجاز و ۶ قبضه سلاح مجاز کشف شده است عنوان کرد: همچنین ۴ کبک و ۲ خرگوش از جمله موارد شکار غیرمجاز کشف شده بوده اند.

وی با بیان اینکه از همشهریان درخواست می شود که از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند ادامه داد: همچنین از آنان درخواست می‌شود که از تخلیه زباله های خود در محیط زیست خودداری کنند چرا که زباله های فلزی و شیشه ای به علت تبدیل شدن به ذره بین منجر به ایجاد آتش سوزی خواهند شد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست